Projecten
International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen. KU Leuven
Het Centrum voor Onderwijseffectiviteit en -Evaluatie (CO&-E) en het Instituut voor Kind en Jeugd (L-C&Y), beiden KU Leuven, bundelen hun ervaring en inhoudelijke en methodologische expertise om de Vlaamse deelname aan de International Early Learning and Child Well-Being Study (IELS) in 2024 uit te voeren. IELS2024 is een internationaal grootschalig vergelijkend onderzoek dat focust op vijfjarigen. Meer specifiek focust ...
Humanitarianism as a Form of Government: Interactions in Aid, Meaning-Making, and Well-being for Helpers of Refugees in Greece and Germany, a Multi-sited, Transdisciplinary Ethnography Instituut voor Tropische Geneeskunde
Ondersteunend onderzoek voor het 2019 rapport van het Europees Milieuagentschap 'on environment, health and well-being. Universiteit Antwerpen
MULTILINKS : How demographic changes shape intergenerational solidarity, well-being, and social integration : a multilinks framework Vrije Universiteit Brussel
Assisting Geriatrics: E-Textiles for Wellbeing, Enhanced Living, and Longevity - AGEWELL KU Leuven
Power Up Wellbeing (PUW! 2.0) HOWEST
Interdisciplinary analysis of the wellbeing implications of involuntary immobility Universiteit Gent
Algorithmic Management and Wellbeing at Work: An Integrated Analysis of Quantitative and Qualitative Approaches KU Leuven
Oorspronkelijk bedacht door Lee et al. (2015) om te beschrijven hoe Uber software-algoritmen gebruikt om zijn stuurprogramma's te beheren, heeft de toepassing van AM zich snel verspreid over sectoren en aanleiding gegeven tot bezorgdheid in en buiten de gig-economie. Het automatiseren van HRM-taken met behulp van algoritmen is zeer winstgevend gebleken voor bedrijven, aangezien het beperken van menselijke interactie de ...
Bijkomende dataverzamelingsperiode van de International Survey of Children’s Wellbeing (ISCWeB) die wordt georganiseerd om het welzijn van kinderen in tijden van COVID-19 in kaart te brengen: Children’s Worlds under COVID-19. Universiteit Gent
In 2021 werd een speciale post-corona ISCWeB wave georganiseerd die specifiek ingaat op de impact van COVID-19 bij jonge kinderen. In Vlaanderen hebben we hiervoor 2449 kinderen bevraagd. We hebben daarvoor de 50 scholen gecontacteerd die ook deelnamen aan een eerdere wave van de ISCWeB survey, met name de ISCWeB 2018. Dit geeft ons een unieke kijk op hoe jonge kinderen in Vlaanderen de coronacrisis hebben ervaren, en hoe verschillende ...