Organisatie
Centrum voor Taal en Onderwijs, Leuven
Research Institute
Het Centrum voor Taal en Onderwijs bestudeert verschillende aspecten van taalgebruik in een meertalige context, gaande van de problematiek van linguïstische verscheidenheid tot allerlei aspecten van taalonderwijs in een meertalige context.
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 72 results
- Mariet Schiepers (Verantwoordelijke)
- Martien Berben (Lid)
- Anneleen Boderé (Lid)
- Nora Bogaert (Lid)
- Ine Callebaut (Lid)
- Marleen Colpin (Lid)
- Laure Cuyckens (Lid)
- Liesbeth De Bruyne (Lid)
- Heidi De Niel (Lid)
- Liesbeth De Paepe (Lid)
Projecten
1 - 10 of 51 results
- De ontwikkeling van een corpus 'gesproken academisch Belgisch Nederlands'Vanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: IOF - technologie validatie in labo
- NSP Effectief begrijpend lezen in praktijk.Vanaf1 sep 2020 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Taalbeleid AREA2020 Stad AntwerpenVanaf1 sep 2020 → HedenFinanciering: Steden en gemeenten
- Opleiding taalpraktijkexpertVanaf1 sep 2020 → HedenFinanciering: Provincies
- Subsidie toolbox kinderopvang.Vanaf1 jan 2020 → HedenFinanciering: Provincies
- Ondersteuning van de scholen op het Kiel.Vanaf1 sep 2019 → 30 jun 2020Financiering: Steden en gemeenten
- Laaggeletterdheid bij nieuwkomers in de opvang: handvaten voor een effectieve aanpakVanaf1 jun 2019 → 31 dec 2020Financiering: Ministerie van Binnenlandse Zaken
- Oefenkansen Nederlands in het kader van het project NedBoxVanaf1 jan 2019 → HedenFinanciering: Studiedienst van de Vlaamse Regering [IVA zonder rp]
- Organisatie van een vormingstraject rond taalstimulering en meertaligheid bij jonge kinderenVanaf14 dec 2018 → 31 dec 2018Financiering: Steden en gemeenten
- Begeleidingstraject in de kinderopvang.Vanaf1 okt 2018 → 30 sep 2019Financiering: Provincies
Publicaties
1 - 10 of 211 results
- Subliminal fatty acid-induced gut-brain signals attenuate sensitivity to exteroceptive rewards in food but not in sex or financial domains, in healthy men(2020)
Auteurs: Dongxing Zhao, Mehrad Moeini-Jazani, Nathalie Weltens, Michelle van Gils, Jan Tack, Luk Warlop, Lukas Van Oudenhove
Aantal pagina's: 10 - A Blended Approach to Second Language Learning at the Workplace: Also Suitable for LESLLA Learners?(2020)
Auteurs: Mariet Schiepers, Helena Van Nuffel
Pagina's: 120 - 135 - Volop Taal. Didactiek Nederlands voor de lagere school(2020)
Auteurs: Mariet Schiepers, Pandora Versteden, Jozefien Loman, Ine Callebaut, Brenda Froyen, Jona Hebbrecht, Hilde Imbrechts, Els Moonen, Ringoet ELs, Helena Schutjens, et al.
Pagina's: 1 - 440 - Masters basisonderwijs voor de klas? Een exploratieve studie naar Europese praktijken(2019)
Auteurs: Charlotte Struyve, Carolien Frijns, Bénédicte Vanblaere, Kaat Delrue, Beatrijs De Fraine
Pagina's: 283 - 298 - "Only dirty things!" Functions of mother tongue use in collaborative group work(2019)
Auteurs: Kathelijne Jordens, Kristiaan Van den Branden, Koenraad Van Gorp, Giuditta Caliendo, Rudi Janssens, Stef Slembrouck, Piet Van Avermaet
Pagina's: 91 - 117Aantal pagina's: 25 - De vliegtuigklas. Naar sterk taalonderwijs op de basisschool(2019)
Auteurs: Carolien Frijns
- Filled pauses from a multimodal perspective. On the interplay of speech and eye gaze.(2019)
Auteurs: Annelies Jehoul, Geert Brône, Kurt Feyaerts
- Linguistic interdependence of receptive vocabulary skills in emergent bilingual preschool children: Exploring a factor-dependent approach(2019)
Auteurs: Sven Sierens, Stef Slembrouck, Koenraad Van Gorp, Orhan Agirdag, Piet Van Avermaet
Pagina's: 1269 - 1297 - Teachers’ attitudes toward teaching integrated STEM: The impact of personal background characteristics and school context(2019)
Auteurs: Lieve Thibaut, Heidi Knipprath, Wim Dehaene, Fien Depaepe
Pagina's: 987 - 1007 - Internationale universiteitsstudenten in vlaanderen. Het toelatingsbeleid onder de loep.(2019)
Auteurs: Bart Deygers, Dirk Berckmoes, Pieterjan Bonne, Jordi Heeren, Mit Leuridan, Ilse Mestdagh, Joke Vrijders
Pagina's: 249 - 255