Organisatie
Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context (OE)
Research Unit
De onderzoekseenheid School- en Adolescent Development focust op de ontwikkeling aan de studie van de kinderen en adolescenten binnen scholen en andere sociale contexten.
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 38 results
- Patricia Bijttebier (Verantwoordelijke)
- Judith Appel (Lid)
- Margot Bastin (Lid)
- Patricia Bijttebier (Lid)
- Liedewij Borremans (Lid)
- Saskia Bruyninckx (Lid)
- Anne Sophie Bröhl (Lid)
- Eline Camerman (Lid)
- Sara Campens (Lid)
- Hilde Colpin (Lid)
Projecten
1 - 10 of 147
- Ik ben mijn bestaan zo moe: Verheldering van de complexe en veel-lagige ervaring van levensmoeheid door middel van een multi-informant interdisciplinair onderzoek (ClarEToL)Vanaf1 feb 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een onderzoek naar het effect van een blended professionaliseringsprogramma op TAalstimulerende COmpetentieS van kleuterleerkrachten (TACOS)Vanaf1 feb 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Ondersteunende Leerkracht-Leerling Relaties ter Bevordering van het Welbevinden van Adolescenten.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: FWO Rode Neuzen Dag
- Leren houden van cognitieve uitdaging: de ontwikkeling van 'Need for Cognition' bij kinderen en jongeren begrijpen en bevorderenVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Multipele niveaus van analyse perspectief op typische en atypische ontwikkelingVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: FWO Wetenschappelijke onderzoeksgemeenschappen
- Een blik op de leerkracht als omstander bij pesten op school: inzicht in helpende en schadelijke reacties van leerkrachten bij pesten.Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: BOF - postdoctorale mandaten
- CONNECTIES in de KLAS (CiC): Relaties met leerkrachten en peers en hun effecten op de mentale gezondheid van adolescentenVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Ik ben mijn bestaan zo moe: Verheldering van de complexe en veel-lagige ervaring van levensmoeheid door middel van een multi-informant interdisciplinair onderzoek [ClarEToL]Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Het ondersteunen van de geestelijke gezondheid van kinderen met een vlucht- en migratieachtergrond door het bevorderen van familie-school interacties in school gebaseerde psychosociale zorg: Naar een theoretisch model van collaboratieve zorg op schoolVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: BOF - postdoctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 1153
- The clinical impact of a brief transition programme for young people with juvenile idiopathic arthritis: results of the DON'T RETARD project(2016)
Auteurs: Deborah Hilderson, Philip Moons, Kristien Van der Elst, Koen Luyckx, Carine Wouters, Rene Westhovens
Pagina's: 133 - 142 - God image and happiness in chronic pain patients(2010)
Auteurs: Jessie Dezutter, Koen Luyckx, Jozef Corveleyn
Pagina's: 765 - 773 - New empirical evidence on the effect of educational tracking on social inequalities in reading achievement(2015)
Auteurs: Jeroen Lavrijsen, Ides Nicaise
Pagina's: 206 - 221 - Goals of peer assessment and their associated quality concepts(2011)
Auteurs: Sarah Gielen, Patrick Onghena, Katrien Struyven, Stijn Smeets
Pagina's: 719 - 735 - Repetitive thinking about the mother during distress moderates the link between children’s attentional breadth around the mother and depressive symptoms in middle childhood(2017)
Auteurs: Magali Van de Walle, Patricia Bijttebier, Guy Bosmans
Pagina's: 137 - 146 - Daily fluctuations in perfectionism dimensions and their relation to eating disorder symptoms(2012)
Auteurs: Athanasios Mouratidis, Maarten Vansteenkiste
Pagina's: 678 - 687 - Examining correlates of game-to-game variation in volleyball players' goal pursuit and underlying autonomous and controlling reasons(2014)
Auteurs: Maarten Vansteenkiste, Athanasios Mouratidis, Willy Lens
Pagina's: 131 - 145 - Disentangling the longitudinal relation between loneliness and depressive symptoms: Prospective effects and the intervening role of coping(2012)
Auteurs: Janne Vanhalst, Koen Luyckx, Eveline Teppers, Luc Goossens
Pagina's: 810 - 834 - La cultura escolar y las metas de logro en profesores y estudiantes(2009)
Auteurs: Willy Lens
Pagina's: 39 - 62 - The influence of an induced negative emotional state on autobiographical memory coherence.(2020)
Auteurs: Elien Vanderveren, Patricia Bijttebier, Dirk Hermans
Pagina's: 1 - 11