< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Bieke De Fraine
- Trefwoorden (Hasselt University):Ongekend
- Disciplines (Hasselt University):Andere pedagogische en onderwijswetenschappen niet elders geclassificeerd, Primair onderwijs, Methodologie van pedagogisch en onderwijskundig onderzoek, Onderwijskunde niet elders geclassificeerd
- Disciplines (KU Leuven):Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs
- Zie ook: Bieke DE FRAINE (Universiteit Hasselt)
Affiliaties
- School voor Educatieve Studies (Faculteit)
Lid
Vanaf16 jun 2024 → Heden - Educatieve Studies (Departement)
Lid
Vanaf16 jun 2024 → Heden - UHasselt Onderzoek naar innovatief en maatschappelijk geëngageerd onderwijs (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf16 jun 2024 → Heden - Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → Heden - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 31 jul 2011 - Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2005 → 30 sep 2010
Projecten
1 - 10 of 31
- Doeltreffendheid van de middelbare scholen van de provincies Tshopo en Ituri in de Democratische Republiek Congo.Vanaf1 jan 2019 → 31 aug 2022Financiering: VLIR-UOS Zuidinitiatieven
- PIRLS 2018 Vlaanderen, 6e leerjaar.Vanaf18 mei 2018 → 30 jun 2019Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Talent in Transitie: Ontwikkeling van Motivatie en Onderpresteren bij Cognitief Sterke Adolescenten na de Overgang Secundair OnderwijsVanaf4 sep 2017 → 5 jun 2023Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het Systeem van Zittenblijven in het Lager Onderwijs - Tegemoet Komen aan de Kloof Tussen Onderzoek en Praktijk Door Middel van Theorie-Gedreven Impact EvaluatieVanaf1 okt 2016 → 30 sep 2020Financiering: FWO mandaten
- Loopbanen Secundair Onderwijs LISOVanaf1 jan 2016 → 31 aug 2016Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Onderwijsvrijheid in relatie tot evidence-based onderwijsVanaf1 sep 2015 → HedenFinanciering: Baekeland
- Flexibele leerwegen in het Vlaamse onderwijs.Vanaf1 feb 2015 → 30 sep 2016Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- VLIR-UOS TEAM Contribution a l’ amélioration de l’éfficacité des écoles primaires et secondaires de la Province Orientale en RDCVanaf1 dec 2014 → 30 nov 2018Financiering: VLIR-UOS PRDC Congo
- Een onderzoek naar de effecten van onderwijsvormen in het secundair onderwijsVanaf1 sep 2014 → 8 mrt 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Evaluatie van het decreet leren en werken: het proces van modularisering en het georganiseerd overleg.Vanaf1 apr 2014 → 30 sep 2015Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
Publicaties
1 - 10 van 118
- Learning goal orientation in high ability and average ability students: Developmental trajectories, contextual predictors, and long-term educational outcomes(2021)
Auteurs: Alicia Ramos, Bieke De Fraine, Karine Verschueren
Pagina's: 370 - 389 - Educational effectiveness research in Africa: The case of the Democratic Republic of the Congo (DRC)(2020)
Auteurs: Jan Van Damme, Bieke De Fraine
Pagina's: 185 - 207 - Module 7. Verschillen tussen leerlingen in onderwijs(2020)
Auteurs: Machteld Vandecandelaere, Bieke De Fraine, Karine Verschueren, Hilde Colpin, Pol Ghesquière, Karlien De Jaeger
Pagina's: 261 - 306 - Effortless or less effort? Effects of tracks on students' engagement.(2020)
Auteurs: Jonas Dockx, Bieke De Fraine
Pagina's: 1 - 30 - Do textbooks matter for reading comprehension? A study in Flemish primary education(2020)
Auteurs: Jonas Dockx, Bieke De Fraine
Pagina's: 1 - 19 - Module 9. Kwaliteit(2020)
Auteurs: Orhan Agirdag, Bieke De Fraine, Maarten Simons
Pagina's: 341 - 379 - Masters basisonderwijs voor de klas? Een exploratieve studie naar Europese praktijken(2019)
Auteurs: Charlotte Struyve, Carolien Frijns, Bénédicte Vanblaere, Kaat Delrue, Bieke De Fraine
Pagina's: 283 - 298 - Social acceptance of high-ability youth: Multiple perspectives and contextual influences(2019)
Auteurs: Karine Verschueren, Jeroen Lavrijsen, Tessa Weyns, Alicia Ramos, Bieke De Fraine
Pagina's: 27 - 46 - Schoolloopbanen van cognitief begaafde leerlingen in Vlaanderen(2019)
Auteurs: Alicia Ramos, Bieke De Fraine, Karine Verschueren
Pagina's: 23 - 33 - Motivatie en welbevinden van leerlingen in de eerste graad(2019)
Auteurs: Bieke De Fraine, Katrijn Denies, Jonas Dockx, Luc De Man, Willy Steensels
Pagina's: 47 - 62