< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Bieke De Fraine
- Disciplines:Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs
Affiliaties
- Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → Heden - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 31 jul 2011 - Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2005 → 30 sep 2010
Projecten
1 - 10 of 30
- Doeltreffendheid van de middelbare scholen van de provincies Tshopo en Ituri in de Democratische Republiek Congo.Vanaf1 jan 2019 → 31 aug 2022Financiering: VLIR-UOS Zuidinitiatieven
- Talent in Transitie: Ontwikkeling van Motivatie en Onderpresteren bij Cognitief Sterke Adolescenten na de Overgang Secundair OnderwijsVanaf4 sep 2017 → 20 sep 2021Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het Systeem van Zittenblijven in het Lager Onderwijs - Tegemoet Komen aan de Kloof Tussen Onderzoek en Praktijk Door Middel van Theorie-Gedreven Impact EvaluatieVanaf1 okt 2016 → 30 sep 2020Financiering: FWO mandaten
- Loopbanen Secundair Onderwijs LISOVanaf1 jan 2016 → 31 aug 2016Financiering: Departement Onderwijs
- Onderwijsvrijheid in relatie tot evidence-based onderwijsVanaf1 sep 2015 → 22 okt 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Flexibele leerwegen in het Vlaamse onderwijs.Vanaf1 feb 2015 → 30 sep 2016Financiering: Departement Onderwijs
- VLIR-UOS TEAM Contribution a l’ amélioration de l’éfficacité des écoles primaires et secondaires de la Province Orientale en RDCVanaf1 dec 2014 → 30 nov 2018Financiering: VLIR-UOS PRDC Congo
- Een onderzoek naar de effecten van onderwijsvormen in het secundair onderwijsVanaf1 sep 2014 → 8 mrt 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Evaluatie van het decreet leren en werken: het proces van modularisering en het georganiseerd overleg.Vanaf1 apr 2014 → 30 sep 2015Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- TIMSS2015 Grade 4 Vlaanderen & PIRLS2016 VlaanderenVanaf1 dec 2013 → 31 dec 2018Financiering: Departement Onderwijs
Publicaties
1 - 10 van 98
- Learning goal orientation in high ability and average ability students: Developmental trajectories, contextual predictors, and long-term educational outcomes(2021)
Auteurs: Alicia Ramos, Beatrijs De Fraine, Karine Verschueren
Pagina's: 370 - 389 - Educational effectiveness research in Africa: The case of the Democratic Republic of the Congo (DRC)(2020)
Auteurs: Jan Van Damme, Beatrijs De Fraine
Pagina's: 185 - 207 - Effortless or less effort? Effects of tracks on students' engagement.(2020)
Auteurs: Jonas Dockx, Beatrijs De Fraine
Pagina's: 1 - 30 - Do textbooks matter for reading comprehension? A study in Flemish primary education(2020)
Auteurs: Jonas Dockx, Beatrijs De Fraine
Pagina's: 1 - 19 - Module 9. Kwaliteit(2020)
Auteurs: Orhan Agirdag, Beatrijs De Fraine, Maarten Simons
Pagina's: 341 - 379 - Social acceptance of high-ability youth: Multiple perspectives and contextual influences(2019)
Auteurs: Karine Verschueren, Jeroen Lavrijsen, Tessa Weyns, Alicia Ramos, Beatrijs De Fraine
Pagina's: 27 - 46 - Schoolloopbanen van cognitief begaafde leerlingen in Vlaanderen(2019)
Auteurs: Alicia Ramos, Beatrijs De Fraine, Karine Verschueren
Pagina's: 23 - 33 - Motivatie en welbevinden van leerlingen in de eerste graad(2019)
Auteurs: Beatrijs De Fraine, Katrijn Denies, Jonas Dockx, Luc De Man, Willy Steensels
Pagina's: 47 - 62 - In het belang van de leerlingen(2019)
Auteurs: Beatrijs De Fraine
Pagina's: 47 - 65 - Impact des caractéristiques individuelles et des caractéristiques de la classe sur le concept de soi des élèves de quatrième année primaire en République Démocratique du Congo(2019)
Auteurs: Gratien Mokonzi Bambanota, Jan Van Damme, Beatrijs De Fraine
Pagina's: 56 - 82