< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Orhan Agirdag
- Disciplines:Sociaal werk, Andere sociologie en antropologie
Affiliaties
- Educatie en Samenleving (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2015 → Heden
Projecten
1 - 10 of 18
- Kwantitatieve analyse van sociale investeringen in hoogopgeleide vluchtelingenVanaf6 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Van Kamp tot Campus: Sociaal Investeren in Vluchtelingen en Nieuwkomers door Hoger Onderwijs.Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Onderzoek naar de multiculturele competentie van leraren in opleiding voor studenten van etnische minderheden: een vergelijkende studie van Vlaanderen (België) en Zuidwest-China (China)Vanaf19 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Stories of multilingualism: Connecting families and schools through visual narrativesVanaf1 apr 2022 → 31 mrt 2024Financiering: H2020-EU1.3.-EXCELLENT SCIENCE - Marie Skłodowska-Curie acties
- TEBB:TEBB: Expliciete overtuiging van leraren over studenten die tweetalig opgroeien - SF2104 - SF2104Vanaf1 apr 2021 → 31 mrt 2022Financiering: Buitenl. VZW en equivalenten
- Digitalisering Historische Collectie Psychologie en Pedagogische Wetenschappen – HCPPW 2.0Vanaf1 jan 2021 → 31 dec 2022Financiering: BOF - wetenschappelijk apparatuurprogramma
- De rol van community-gebaseerde onderwijsruimtes op het wegwerken van de etnische kloof in onderwijs: een mixed-method evaluatie- en impactstudie.Vanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Burgerschap-en interculturele competenties van studenten in de lerarenopleiding in een longitudinaal perspectiefVanaf1 dec 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- PhD: Hoe gaan scholen om met etnische diversiteit en welke gevolgen heeft dit?Vanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Burgerschap-en interculturele competenties van studenten in de lerarenopleiding in een longitudinaal perspectiefVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
Publicaties
1 - 10 van 72
- Cherishing the heritage language. Predictors of parental heritage language maintenance efforts.(2023)
Auteurs: Graziela Dekeyser, Orhan Agirdag
- School diversity models revisited: A plea and first evidence for a domain specific approach(2023)
Auteurs: Roy Konings, Orhan Agirdag, Jozefien De Leersnyder
Pagina's: 1127 - 1179 - Multilingual children living in multilingual families: investigating factors impacting children’s happiness(2023)
Auteurs: Graziela Dekeyser, Gray Swicegood, Orhan Agirdag
Pagina's: 1 - 16 - Coursework, field-based teaching practices, and multicultural experiences: Analyzing the determinants of preservice teachers’ ethnocultural diversity knowledge(2023)
Auteurs: Hakan Dursun, Orhan Agirdag, Ellen Claes
Pagina's: 1 - 10 - The Association Between Perceived Discriminatory Climate in School and Student Performance in Math and Reading: A Cross-National Analysis Using PISA 2018(2023)
Auteurs: Orhan Agirdag, Jozefien De Leersnyder
Pagina's: 619 - 636 - Can family language policy predict linguistic, socio-emotional and cognitive child and family outcomes? A systematic review(2023)
Auteurs: Orhan Agirdag
Pagina's: 1044 - 1075 - School leadership development and academic achievement: Effectiveness of the High Performing Schools programme(2023)
Auteurs: Orhan Agirdag
- An empirical investigation of Spolsky's framework applied to family language policy(2022)
Auteurs: Orhan Agirdag
Pagina's: 3228 - 3241 - The Extent and Predictors of Linguistically Responsive Teaching in Southwest China(2022)
Auteurs: Qian Liu, Fatma Çolak, Orhan Agirdag
Pagina's: 3022 - 3036 - Celebrating culture and neglecting language: Representation of ethnic minorities in Chinese primary school textbooks (1976–2021)(2022)
Auteurs: Qian Liu, Fatma Çolak, Orhan Agirdag
Pagina's: 1 - 25