Onderzoeker
Wim JANSSENS
- Trefwoorden:Economie en toegepaste economische wetenschappen
- Disciplines:Economie en bedrijfskunde
Affiliaties
- Marketing & Strategie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → 31 jan 2016 - Marketing (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2009 → 31 jan 2016 - Bedrijfseconomische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2006 → 31 jan 2016 - Bedrijfskunde (Afdeling)
Lid
Vanaf1 okt 2006 → 30 sep 2009
Projecten
1 - 7 of 7
- De rol van crossmodale overeenkomsten in een multisensoriële setting op de evaluatie van producten en winkelomgevingen.Vanaf1 okt 2014 → 27 nov 2016Financiering: FWO mandaten
- Geurmarketing: de impact van geur en de interactie ervan met andere atmosferische en niet-atmosferische elementen tijdens een winkelbeleving.Vanaf1 okt 2013 → 30 sep 2016Financiering: FWO mandaten
- Nieuwe strategieën uit de marketing voor gedragsverandering bij overgewicht.Vanaf1 nov 2011 → 31 mrt 2012Financiering: Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin
- Geurmarketing: de impact van geur en de interactie ervan met andere atmosferische en niet-atmosferische elementen tijdens een winkelbelevingVanaf1 okt 2011 → 30 sep 2013Financiering: FWO mandaten
- Het begrijpen en beïnvloeden van klant percepties bij co-creationVanaf1 okt 2011 → 30 sep 2015Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Toelage van de Nationale Bank van België voor het BOF-project: "Geurmarketing: De impact van geur en de interactie ervan met andere atmosferische prikkels tijdens een winkelbeleving"Vanaf1 jan 2009 → 31 dec 2012Financiering: Nationale Bank van België
- Geurmarketing: De impact van geur en de interactie ervan met andere atmosferische prikkels tijdens een winkelbelevingVanaf1 jan 2009 → 30 jun 2019Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 34
- The Belgian trial with azithromycin for acute COPD exacerbations requiring hospitalization: an investigator-initiated study protocol for a multicenter, randomized, double-blind, placebo-controlled trial(2016)
Auteurs: Kristina Vermeersch, Maria Gabrovska, Griet Deslypere, Ingel K. Demedts, Hans Slabbynck, Joseph AUMANN, Vincent Ninane, Geert M. Verleden, Thierry Troosters, Kris BOGAERTS, et al.
Pagina's: 687 - 696 - What to Diffuse in a Gender-Specific Store? The Effect of Male and Female Scents on Customer Value and Behavior(2016)
Auteurs: Lieve DOUCE, Wim JANSSENS, Sara LEROI-WERELDS, Sandra STREUKENS
Pagina's: 271 - 280 - Olfactory marketing: The role of ambient scents in a shopping experience(2015)
Auteurs: Lieve DOUCE, Wim JANSSENS
Aantal pagina's: 332 - Physiological responses during downhill walking: A new exercise modality for subjects with chronic obstructive pulmonary disease?(2015)
Auteurs: Carlos Augusto Camillo, Chris BURTIN, Miek Hornikx, Heleen Demeyer, Kristien De Bent, Hans van Remoortel, Christian R. Osadnik, Wim JANSSENS, Thierry Troosters
Pagina's: 155 - 164 - Bargain effectiveness in differentiated store environments: When a good deal goes bad(2014)
Auteurs: Lieve DOUCE, Kim WILLEMS, Wim JANSSENS
Pagina's: 34 - 35 - Bargain effectiveness in differentiated store environments: When a good deal goes bad(2014)
Auteurs: Lieve DOUCE, Kim WILLEMS, Wim JANSSENS
Pagina's: 200 - 200 - Influencing consumer reactions towards a tidy versus a messy store using pleasant ambient scents(2014)
Auteurs: Lieve DOUCE, Wim JANSSENS, Gilbert SWINNEN, Koenraad VAN CLEEMPOEL
Pagina's: 351 - 358 - Tasting the smell: Effects of ambient scent on scent experts' evaluations of (in)congruent food products(2014)
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE, Wim JANSSENS, Jan VANRIE, Ann PETERMANS
Pagina's: 92 - 97 - Communicating value from a service dominant logic perspective: the explicitness of the customer's resource integrating role in advertising(2013)
Auteurs: Sara LEROI-WERELDS, Sandra STREUKENS, Anne MERKEN, Wim JANSSENS
Pagina's: 395 - 395 - Smelling the books: The effect of chocolate scent on purchase-related behavior in a bookstore(2013)
Auteurs: Lieve DOUCE, Karolien Poels, Wim JANSSENS, Charlotte De Backer
Pagina's: 65 - 69