< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Marketing
Research Group
Hoofdorganisatie:Marketing & Strategie
Tijdsduur:15 jun 2005 → Heden
Organisatieprofiel:Het onderzoek van de onderzoeksgroep Marketing is toegespitst op het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag in zowel commerciële als niet-commerciële settings. Kenmerkend voor alle onderzoeksprojecten is dat het verenigen van praktische toepasbaarheid en wetenschappelijke hoogstaande kwaliteit. Kernbegrippen zijn: klantwaarde, sensorische marketing, co-creatie, en healthcare marketing.
Trefwoorden:BEDRIJFSECONOMIE, MARKETING
Disciplines:Marketing
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 30 results
- Sandra STREUKENS (Verantwoordelijke)
- Lowie CNOCKAERT (Lid)
- Lieve DOUCE (Lid)
- Rabii EL GOMRI (Lid)
- Yanbing HE (Lid)
- Bieke HENKENS (Lid)
- Gallus HOUGHTON (Lid)
- Louise-Marie KUIJPERS (Lid)
- Sara LEROI-WERELDS (Lid)
- Marc LOGMAN (Lid)
Projecten
1 - 10 of 34
- Internet of Things adoptie: een process model vanuit het persectief van de lerende consumentVanaf16 mei 2024 → HedenFinanciering: BOF - mobiliteit
- From Nodes to Networks: Het Onderzoeken van de Verspreiding van Innovaties door Dynamische B2B-NetwerkenVanaf1 mrt 2024 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- De winkel van de toekomst: Het effect van gepersonaliseerde sensorische omgevingselementen op consumentengedrag.Vanaf16 feb 2024 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Persoonsgerichte revalidatie vanuit een marketingperspectiefVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- IOF mandaat faculteit Bedrijfseconomische Wetenschappen (BEW) 2024-2028Vanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: IOF - mandaten
- De rol van automatische en bewuste mentale inbeelding in multizintuiglijke digitale consumentenomgevingen.Vanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- ASMR-marketing: Het effect van ASMR advertenties en de interactie ervan met ASMR gevoeligheid, advertentietype en producttype op consumentenreacties.Vanaf1 nov 2023 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Van zorgtechnologie een succesverhaal maken: het ontwikkelen van een patiëntgerichte toolset om zorgtechnologiegebruik te ontwerpen, beheren, evalueren en optimaliseren.Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Buitenl. stichtingen, fondsen e.d. met wet. oogmerk
- De impact van immersieve technologieën en crossmodale correspondenties op het verbeteren van zintuiglijke mentale beleving en consumentengedrag.Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Het effect van sensorische technologieën op consumentengedrag via haptische inbeelding in een digitale contextVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
Publicaties
1 - 10 van 184
- The Effect of High, Partial, and Low Multisensory Congruity between Light and Scent on Consumer Evaluations and Approach Behavior(2022)
Auteurs: Lieve DOUCE
- Brand personality appeal in retailing: Comparing fashion- and grocery retailing(2022)
Auteurs: Kim WILLEMS
- To automate or not to automate? A contingency approach to service automation(2023)
Auteurs: Eline HOTTAT, Sara LEROI-WERELDS, Sandra STREUKENS
Pagina's: 696 - 724 - Healthcare service users as resource integrators: investigating factors influencing the co-creation of value at individual, dyadic and systemic levels(2020)
Auteurs: Justine Virlée, Wafa Hammedi, Allard VAN RIEL
Pagina's: 277 - 306 - Bootstrapping and PLS-SEM: A step-by-step guide to get more out of your bootstrap results(2016)
Auteurs: Sandra STREUKENS, Sara LEROI-WERELDS
Pagina's: 618 - 632 - Going beyond the service exchange: Employees’ perceived value of an engagement platform.(2016)
Auteurs: Sara LEROI-WERELDS, Sandra STREUKENS
Aantal pagina's: 1 - Life cycle extension of mobile phones: an exploration with focus on the end-consumer(2018)
Auteurs: Odette Penners, Janjaap Semeijn, Allard VAN RIEL, Wim Lambrechts
Pagina's: 7 - 37 - Is robotic shopping set to be the next big thing?(2019)
Auteurs: Malaika BRENGMAN, Laurens De Gauquier, Stephanie van de Sanden, Kim WILLEMS
Pagina's: 167 - 174 - Unique… Like everybody else: An examination of the differentiating role of store personality(2013)
Auteurs: Kim WILLEMS, Gilbert SWINNEN
Pagina's: 157 - 178 - Bargain effectiveness in differentiated store environments: When a good deal goes bad(2014)
Auteurs: Lieve DOUCE, Kim WILLEMS, Wim JANSSENS
Pagina's: 34 - 35