< Terug naar vorige pagina

Project

Nieuwe strategieën uit de marketing voor gedragsverandering bij overgewicht. (R-3464)

Obesitas is een belangrijk gezondheidsprobleem geworden in Vlaanderen. Er gaan verscheidene aandoeningen mee gepaard en er is een hoge financiële kost mee verbonden. Marketingtechnieken kunnen helpen om dit probleem aan te pakken. Door middel van sms-boodschappen te versturen naar mensen met overgewicht en obesitas wordt onderzocht of deze sms-boodschappen zowel preventief (personen met overgewicht) als behandelend (personen met obesitas) gebruikt kunnen worden. De inhoud van deze sms-boodschappen is deels gepersonaliseerd op basis van hun score op de Nederlandse Vragenlijst voor Eetgedrag. Het effect van verschillende SMS frequenties zal hierbij onderzocht worden (op bv. gewichtsevolutie, attitudeveranderingen, ...).
Datum:1 nov 2011 →  31 mrt 2012
Trefwoorden:obesitas, sociale marketing, tekstboodschappen (SMS), zwaarlijvigheid
Disciplines:Economie en bedrijfskunde