< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Carmen ADAMS
- Trefwoorden:Economie en toegepaste economische wetenschappen, Algemene en logistieke diensten
- Disciplines:Zintuiglijke processen en perceptie, Consumentenpsychologie, Consumentengedrag, Marktonderzoek, Marketingkanalen en retailing, Algemene en logistieke diensten
Affiliaties
- Marketing & Strategie (Departement)
Lid
Vanaf16 sep 2020 → Heden - Bedrijfseconomische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf16 sep 2020 → Heden - Marketing (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf16 sep 2020 → 15 sep 2023 - Facultaire administratieve dienst (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2019 → 31 dec 2019 - Marketing & Strategie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2014 → 31 aug 2020 - Marketing (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2014 → 31 aug 2020 - Bedrijfseconomische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2012 → 31 aug 2020 - Marketing & Strategie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2012 → 30 sep 2014 - Marketing (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2012 → 30 sep 2014
Projecten
1 - 4 of 4
- De winkel van de toekomst: Het effect van gepersonaliseerde sensorische omgevingselementen op consumentengedrag.Vanaf16 feb 2024 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- IOF CONCEPT Project: Crossmodal Congruentie Index: marktverkenning potentieelVanaf15 jan 2021 → 14 mrt 2022Financiering: IOF - technologie validatie in reële omgeving
- De rol van crossmodale overeenkomsten in een multisensoriële setting op de evaluatie van producten en winkelomgevingen.Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2019Financiering: FWO mandaten
- De rol van crossmodale overeenkomsten in een multisensoriële setting op de evaluatie van producten en winkelomgevingen.Vanaf1 okt 2014 → 27 nov 2016Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 12
- Editorial: Online sensory experiences: Consumer reactions to triggering multiple senses by using psychological techniques and sensory-enabling technologies(2022)
Auteurs: Lieve DOUCE, Carmen ADAMS, Olivia Petit, Anton Nijholt
- Crossmodal Congruency Between Background Music and the Online Store Environment: The Moderating Role of Shopping Goals(2022)
Auteurs: Lieve DOUCE, Carmen ADAMS, Olivia Petit, Anton Nijholt
- Sensory overload in a shopping environment: Not every sensory modality leads to too much stimulation(2020)
Auteurs: Lieve DOUCE, Carmen ADAMS
- On the localization of tastes and tasty products in 2D space(2019)
Auteurs: Carlos Velasco, Carmen ADAMS, Olivia Petit, Charles Spence
Pagina's: 438 - 446 - Exploiting Crossmodal Correspondences: Can the Perceived Shape of an Ambient Scent Influence the Perceived Shape of a Product, a Scene, or an Actual Space?(2019)
Auteurs: Jan VANRIE, Carmen ADAMS
Pagina's: 36 - 37 - What experience unfolds between the senses? Crossmodal correspondences in a retail context.(2018)
Auteurs: Carmen ADAMS, Jan VANRIE
Aantal pagina's: 559 - The Effect of Crossmodal Congruency Between Ambient Scent and the Store Environment on Consumer Reactions: An Abstract(2017)Series: Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE
Pagina's: 913 - 914 - What's in a scent? Meaning, shape, and sensorial concepts elicited by scents(2017)
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE
Pagina's: 1 - 20 - The effect of crossmodal congruency between ambient scent and the store environment on consumer reactions(2016)Series: CEUR Workshop Proceedings
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE
Aantal pagina's: 7 - Tasting the smell: Effects of ambient scent on scent experts' evaluations of (in)congruent food products(2014)
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE, Wim JANSSENS, Jan VANRIE, Ann PETERMANS
Pagina's: 92 - 97