< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Lieve DOUCE
- Trefwoorden:Economie en toegepaste economische wetenschappen
- Disciplines:Consumentengedrag, Marketingkanalen en retailing, Marketingcommunicatie, Marketing niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Bedrijfseconomische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2011 → Heden - Marketing & Strategie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2011 → Heden - Marketing (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2011 → Heden - Marketing & Strategie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → 30 sep 2011 - Marketing (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → 30 sep 2011 - Bedrijfseconomische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → 30 sep 2011
Projecten
1 - 7 of 7
- De winkel van de toekomst: Het effect van gepersonaliseerde sensorische omgevingselementen op consumentengedrag.Vanaf16 feb 2024 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- De rol van automatische en bewuste mentale inbeelding in multizintuiglijke digitale consumentenomgevingen.Vanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- ASMR-marketing: Het effect van ASMR advertenties en de interactie ervan met ASMR gevoeligheid, advertentietype en producttype op consumentenreacties.Vanaf1 nov 2023 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- De impact van immersieve technologieën en crossmodale correspondenties op het verbeteren van zintuiglijke mentale beleving en consumentengedrag.Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Het effect van sensorische technologieën op consumentengedrag via haptische inbeelding in een digitale contextVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Geurmarketing: de impact van geur en de interactie ervan met andere atmosferische en niet-atmosferische elementen tijdens een winkelbeleving.Vanaf1 okt 2013 → 30 sep 2016Financiering: FWO mandaten
- Geurmarketing: de impact van geur en de interactie ervan met andere atmosferische en niet-atmosferische elementen tijdens een winkelbelevingVanaf1 okt 2011 → 30 sep 2013Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 22
- The Effect of High, Partial, and Low Multisensory Congruity between Light and Scent on Consumer Evaluations and Approach Behavior(2022)
Auteurs: Lieve DOUCE
- Editorial: Online sensory experiences: Consumer reactions to triggering multiple senses by using psychological techniques and sensory-enabling technologies(2022)
Auteurs: Lieve DOUCE, Carmen ADAMS, Olivia Petit, Anton Nijholt
- Bargain effectiveness in differentiated store environments: The role of store affect, processing fluency, and store familiarity(2022)
Auteurs: Lieve DOUCE, Kim WILLEMS, Arjun Chaudhuri
- Crossmodal Congruency Between Background Music and the Online Store Environment: The Moderating Role of Shopping Goals(2022)
Auteurs: Lieve DOUCE, Carmen ADAMS, Olivia Petit, Anton Nijholt
- Can a retail environment be simulated by photographs?(2021)
Auteurs: Kim WILLEMS, Lieve DOUCE, Ann PETERMANS
- Environmental Simulation Techniques in Retailing: A Review from a Store Atmospheric and Customer Experience Perspective(2021)
Auteurs: Ann PETERMANS, Lieve DOUCE, Kim WILLEMS
Pagina's: 209 - 219Aantal pagina's: 11 - Sensory overload in a shopping environment: Not every sensory modality leads to too much stimulation(2020)
Auteurs: Lieve DOUCE, Carmen ADAMS
- Can a retail environment be simulated by photographs?(2018)
Auteurs: Ann PETERMANS, Kim WILLEMS, Lieve DOUCE, Koenraad VAN CLEEMPOEL
Pagina's: 103 - 108 - The Effect of Crossmodal Congruency Between Ambient Scent and the Store Environment on Consumer Reactions: An Abstract(2017)Series: Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE
Pagina's: 913 - 914 - What's in a scent? Meaning, shape, and sensorial concepts elicited by scents(2017)
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE
Pagina's: 1 - 20