Projecten
De wandtapijtnijverheid, -handel en -kunst in de driehoek Antwerpen-Brussel - Oudenaarde (1600-1700) via social network analyses. KU Leuven
Verfijningen van het sociaal kapitaal idee. Oorzaken, processen en statistischmethodologische aspecten in sociale netwerk analyse. Universiteit Gent
De wisselwerking tussen sociale structuur, samenwerking, creativiteit en innovatie in de Antwerpse en Brusselse schilderkunst (1600-1650) via 'formal art historical network research' KU Leuven
Binnen 'Project Cornelia' analyseert het internationaal en interdisciplinair onderzoeksproject 'Coral’ de wisselwerking tussen dynamische sociale structuren (“art worlds”) enerzijds, en de dynamiek van samenwerking, creativiteit en innovatie in de barokke Antwerpse en Brusselse schilder- en wandtapijtkunst anderzijds.
Om dit deel van het "coral reef of culture" (Gombrich) te reconstrueren, verzamelt ‘Coral’ een brede waaier aan ...
Management - Optimalisatie van klantenbeheerssystemen gebruik makend van sociale beïnvloeding: groeien van een klantenbestand door middel van sociale netwerk analyse. Universiteit Gent
In een eerste fase wordt de performantie van predictieve modellen op basis van verschillende netwerken (communicatie, locatie en referral netwerk) vergeleken. In fase 2 tracht dit onderzoek een nieuw algoritme te construeren om invloedrijke personen in een sociaal netwerk te identificeren. Fase 3 onderzoekt of waardevolle potentiële klanten geïdentificeerd kunnen worden aan de hand van connecties met bestaande klanten.
Gebruikmaken van mobiele telefoongegevens en sociaal netwerk analyses voor winstgestuurde modellering. KU Leuven
In the rapidly growing world of data science and analytics, data has become an asset that gives companies a competitive edge in fierce and saturated markets. To make the most of all the available data and resources, it is necessary to be mindful of each phase in the analytics process and especially by using the appropriate data with the right techniques and an evaluation that is befitting for the problem at hand. This dissertation considers ...
Bi-grafe gebaseerd sociaal netwerk analyse en leren. Universiteit Antwerpen
Waarom delen adolescenten persoonlijke informatie online? Een longitudinale studie bij adolescenten naar het vrijgeven van persoonlijke informatie en beschermend gedrag op sociale netwerk sites. Universiteit Antwerpen
Optimalisatie van klantenbeheersystemen gebruik makend van sociale beïnvloeding: identificeren en ontwikkelen van invloedrijke klanten door middel van sociale netwerk analyse. Universiteit Gent
In Fase 1 tracht dit onderzoek een nieuw algoritme te construeren om invloedrijke personen in een sociaal netwerk te identificeren. In een tweede fase worden predictieve modellen verfijnd door rekening te houden met sterktes van sociale connecties. Fase 3 probeert een opsplitsing the maken tussen homophily en sociale invloed om de interpreteerbaarheid van deze effecten te vergroten.