Projecten
'When ads walk a tightrope.' Een studie naar de inlvloed van privacygevoeligheid op de effectiviteit van gepersonaliseerde advertenties op sociale netwerksites. Universiteit Antwerpen
Fijnmazige sentiments- en opiniedetectie van politieke berichten op sociale netwerksites Universiteit Antwerpen
Risicoreducerende regelgevende strategieën voor illegale en schadelijke gedragingen en inhoud op online sociale netwerksites. KU Leuven
Het ontrafelen van de complexe associaties tussen het gebruik van sociale netwerksites en alcoholconsumptie bij adolescenten: Go-along interviews en dagboekstudie KU Leuven
Gepersonaliseerde reclame op sociale netwerksites: het samenspel tussen reclame-effectiviteit en privacybezorgdheid van de gebruiker. Universiteit Antwerpen
Likes en Liquor: Een mixed-methods project om de impact van jongeren hun alcoholgerelateerd sociale netwerksite gebruik op hun (minderjarig) drinkgedrag te ontrafelen KU Leuven
Uit bestaande meta-reviews blijkt dat het gebruik van sociale netwerksites (SNSs) een belangrijke rol speelt in jongeren hun alcoholgebruik. Zo toont onderzoek aan dat zowel het delen van alcoholgerelateerde inhouden op SNSs (bv. afbeeldingen van alcohol) als blootstelling hieraan het alcoholgebruik van jongeren doet toenemen. Ondanks empirische inzichten van eerder onderzoek zijn er echter nog heel wat onduidelijkheden over wat dit ...
Sociale steun in het internettijdperk: Relaties tussen stressors, probleemgedrag en computer-gemedieerde sociale steun bij adolescenten. KU Leuven
De exponentiële groei van sociale netwerksites, en meer bepaald de aanzienlijke tijd die jongeren spenderen op Facebook, hebben de vraag doen rijzen of het gebruik van Facebook een impact zou kunnen hebben op het welzijn van jongeren. Deze vraag wordt niet eensgezind positief of negatief beantwoord. Ook in het academische debat blijft de vraag of sociale netwerksites, zoals Facebook, positief of negatief zijn voor het welzijn van jongeren ...