< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Steven Eggermont
- Disciplines:Communicatiewetenschappen, Journalistiek en professioneel schrijven, Media studies, Andere media en communicatie, Informatiewetenschappen
Affiliaties
- Faculteit Sociale Wetenschappen (Faculteit)
Verantwoordelijke
Vanaf28 jan 2019 → Heden - School voor Massacommunicatieresearch (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 nov 2004 → Heden
Projecten
1 - 10 of 31
- “Mijn lichaam definieert wie ik ben”: Een identiteitsperspectief op het lichaam(ID-BODY)Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- De inconsistente relatie tussen het mediagebruik van adolescenten en hun mentaal welzijn: ontwikkeling van een gelaagde moderatorenstructuur in media-effectonderzoek.Vanaf9 jun 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Inzicht in de impact van het gebruik van sociale media door Chinese adolescenten op het subjectieve welzijn in de context van de Covid-19-pandemieVanaf5 jun 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het digitaliseren van vreugde: De rol van smartphone-gebruik in het kapitaliseren van positieve levensgebeurtenissen en het psychologisch welzijn van adolescentenVanaf1 nov 2019 → 31 aug 2021Financiering: FWO mandaten
- Een onderzoek naar gelaagde media-inhouden: Hoe het streven naar (counter) idealen een invloed heeft op het zelfbeeld van jongerenVanaf1 nov 2019 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Wat betekent het om sociaal competent te zijn online? Een onderzoek naar de definitie, relaties, en voorspellers van online en offline sociale competentieprofielen.Vanaf1 okt 2019 → 31 okt 2021Financiering: FWO mandaten
- De inconsistente relatie tussen het mediagebruik van adolescenten en hun mentaal welzijn: ontwikkeling van een gelaagde moderatorenstructuur in media-effectonderzoekVanaf1 jan 2019 → 31 dec 2022Financiering: FWO Onderzoeksproject
- Een typologie van (on)gevoelige mediagebruikers: De verschillende invloeden van peer communicatie tussen adolescenten in media effecten.Vanaf1 okt 2018 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Media-effecten als onderzoeksprogramma: Een nieuw perspectief op de filosofische, conceptuele en methodologische fundamenten van een wetenschap in crisisVanaf1 okt 2018 → 1 feb 2021Financiering: FWO mandaten
- Advertenties met niet-geïdealiseerde modellen en het lichaamsbeeld van jonge vrouwen en mannen: ontwikkeling van een driedelig procesmodel.Vanaf1 sep 2017 → 30 sep 2022Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 136
- An integrative approach to the effects of non-idealized models on young women’s and men’s body image and advertising perceptions(2022)
Auteurs: Orpha de Lenne, Steven Eggermont, Tim Smits, Laura Vandenbosch
- Unraveling success stories in media: An exploration of their manifestations in popular (social) media and their effects on adolescent development(2022)
Auteurs: Sarah Devos, Steven Eggermont, Laura Vandenbosch
- I wish that I could be like the cool kids: The role of the malleability narrative in entertainment television and magazines on adolescents’ popularity beliefs(2022)
Auteurs: Sarah Devos, Orpha de Lenne, Steven Eggermont, Laura Vandenbosch
- Always connected: The context and consequences of mobile and social media use among preadolescents(2022)
Auteurs: Anneleen Meeus, Kathleen Beullens, Steven Eggermont
- Instagram Influencers as Superwomen: Influencers’ Lifestyle Presentations Observed Through Framing Analysis(2022)
Auteurs: Sarah Devos, Steven Eggermont, Laura Vandenbosch
Pagina's: 173 - 184 - Researching the Malleability Narrative on Professional Ideals: The Role of Internal Attribution in the Relations between Media and Adolescents’ Mental Well-being(2022)
Auteurs: Orpha de Lenne, Steven Eggermont, Laura Vandenbosch
Pagina's: 527 - 543 - Een alledaags wonder. 50 verhalen over verbinding en betrokkenheid(2022)
Auteurs: Steven Eggermont, Peter Vermeersch
Aantal pagina's: 197 - The Malleability Narrative in Entertainment and Social Media: Explaining Pathways to Happiness in Media Content(2021)
Auteurs: Laura Vandenbosch, Steven Eggermont
- Framing real beauty: A framing approach to the effects of beauty advertisements on body image and advertising effectiveness(2021)
Auteurs: Orpha de Lenne, Laura Vandenbosch, Tim Smits, Steven Eggermont
Pagina's: 255 - 268 - Family Technoference: Exploring Parent Mobile Device Distraction from Children’s Perspectives(2021)
Auteurs: Anneleen Meeus, Lennert Coenen, Steven Eggermont, Kathleen Beullens
Pagina's: 1 - 21