< Terug naar vorige pagina

Onderzoeker

Karolien Poels

  • Onderzoeksdoeleinden:Onderzoekstopics zijn 1) reclame en consumentenpsychologie en 2) digitale games. Emoties staan centraal in veel van mijn studies.In mijn doctoraatsonderzoek bestudeerde ik de rol van emoties bij reclameverwerking en hoe emoties gemeten kunnen worden in een reclame/consumentencontext. Later paste ik deze kennis toe binnen het domein van digitale spellen (digital games). Mijn gaming onderzoek focust op spelersemoties en –beleving in relatie tot spelevaluaties en –voorkeuren, spelerbetrokkenheid en in-game advertising. Recent integreer ik de studie van sociale media, het internet en virtuele werelden in mijn onderzoek. Onderwerpen zijn: reclamepersonalisatie en –tailoring, crisiscommunicatie en virtuele winkelomgevingen.
  • Trefwoorden:COMMUNICATIEBEHEER, SOCIALE NETWERKSITES, ADVERTEREN, VIRTUELE WINKELOMGEVING, KLANTENONDERZOEK, DIGITALE SPELEN, MEDIAGEBRUIK, Politieke en sociale wetenschappen
  • Disciplines:Communicatiewetenschappen, Journalistiek en professioneel schrijven, Media, Andere media en communicatie
  • Onderzoekstechnieken:Experimenteel onderzoek, surveyonderzoek.SPSS, MPlusVragenlijsten, Eyetracking, fysiologische metingen (bv. huidgeleiding, facial emg)FACS coding (facial action coding) - certificaat behaald in 2012
  • Gebruikers van onderzoeksexpertise:ReclamesectorMediasectorMarkt- en consumentenonderzoekersPublieke sector en non profit sector (sociale marketing)Digital games sector