Projecten
Het organiseren van afstandsonderwijs in de vorm van externe kwaliteitsbeoordelingsschema's. KU Leuven
Het doel van dit totale project is om op afstand te leren van diagnostische laboratoria in de vorm van externe kwaliteitsbeoordelingsprogramma's die gericht zijn op het verbeteren van de laboratoriumprestaties door het behalen of behouden van accreditatie en het bieden van de nodige onderwijs- en remediërende maatregelen om de prestaties te verbeteren.
Opbouw en consolidatie van de hervorming van het medisch curriculum aan het UTPL (EI) met de nadruk op afstandsonderwijs en moderne leerconcepten. Universiteit Antwerpen
Verbetering en versterking van de kwaliteit van de opleiding huisartsgeneeskunde in Ecuador, met behulp van capaciteitsopbouw en afstandsonderwijs. Universiteit Antwerpen
Uitbouw satellietenmodel Westhoek HOWEST
Bevordering van actief diep leren in watervoorraden met behulp van MOOC's KU Leuven
Dit project heeft tot doel de belanghebbenden op het gebied van waterbeheer te verbeteren door actief leren te bevorderen met behulp van massale open online cursussen (MOOC's). Gedurende het eerste jaar zal een bestaande MOOC over irrigatie-efficiëntie door de partners worden geïmplementeerd als een lokale privécursus. Daarnaast zal er training worden gegeven in zowel educatieve capaciteiten voor deep learning als ICTS/audiovisuele technische ...
National Crosscutting Suriname Op onderzoek gebaseerde professionalizering van leraren en lerarenopleiders in Suriname. KU Leuven
Innovaties in Methodologieën en Syllabus: Digitale Geesteswetenschappen en Filippijnse literatuur (DigiPhiLit) Universiteit Antwerpen
Crossminds Universiteit Gent
CROSSMINDS wil een antwoord bieden op drie recente ontwikkelingen: het aanwakkeren van levenslang leren voor professionals, de toegenomen interesse in grensoverschrijdende mobiliteit van professionals en studenten en het benutten van de opportuniteiten binnen het afstandsonderwijs.
Het project zal lesmodules realiseren die specifiek gericht zijn op professionals en (ingenieurs)studenten met een technisch profiel. Het overkoepelend ...
Open onderwijsplatformen en hun on/zichtbaarheden: Een kritisch verslag vanuit wetenschap- en technologiestudies KU Leuven
Dit proefschrift onderzoekt de platformisering van open onderwijspraktijken, waarbij de nadruk ligt op de samenstelling ervan en de gevolgen voor diverse belanghebbenden in het onderwijs. Open onderwijs, breed gedefinieerd als een verzameling praktijken die gericht zijn op het verbeteren van de toegang tot onderwijs, is vaak afhankelijk van gespecialiseerde universiteiten en digitale platformen. Nu steeds meer van zulke platformen dergelijke ...