< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Mathias Decuypere
- Disciplines:Onderwijs, cultuur en maatschappij niet elders geclassificeerd, Methodologie van pedagogisch en onderwijskundig onderzoek
Affiliaties
- Methodologie van het Pedagogisch Onderzoek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2017 → 30 sep 2022 - Educatie en Samenleving (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2012 → 30 sep 2017 - Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → 31 jul 2012 - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 31 jul 2011
Projecten
1 - 10 of 13
- De krachtige opmars van nieuwe educatieve professionals: Het verklaren van de rol van edtech brokers in een post-Covid wereld.Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- School platformisering: Een etnografisch onderzoek naar beleid, pedagogie, en praktijkVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Smart SchoolsVanaf1 jun 2021 → HedenFinanciering: Buitenl. privé-opdrachtgever - onbepaald
- Zwerfvuil en Kritieke Zones: Een Idioplomatisch Voorstel voor Collectieve StudieVanaf1 okt 2019 → 1 okt 2023Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Open onderwijsplatformen en hun on/zichtbaarheden: Een kritisch verslag vanuit wetenschap- en technologiestudiesVanaf1 okt 2018 → 1 okt 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het verborgen curriculum van open onderwijsVanaf1 okt 2018 → 30 sep 2022Financiering: BOF - Geconcert. Onderzoeksacties vanaf 1994
- Hoger onderwijs voor duurzame ontwikkeling in de humane en sociale wetenschappen: de black box openen.Vanaf1 jan 2018 → 31 dec 2020Financiering: BOF - Andere acties
- Een etnografisch onderzoek van BYOD-scholen door een sociomateriële lensVanaf19 dec 2017 → 30 sep 2019Financiering: BOF - Andere acties
- Het ontwerpen, evalueren, en verder uitwerken van kwalitatieve onderzoeksmethoden in het digitale tijdperkVanaf1 okt 2017 → 30 sep 2022Financiering: BOF - tenure track
- (Ont)grenzen van Europees Onderwijs: Sociaal Topologische Beschrijvingen van een Online Open VeldVanaf1 okt 2017 → 7 jun 2023Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 72
- Where are we heading? Hackathons as a new, relational form of policymaking(2024)
Auteurs: Mathias Decuypere
- Governing by prototype and proto-practice: topological configurations of future classroom labs(2024)
Auteurs: Mathias Decuypere
- Towards a Post-Humanist Design for Educational Inclusion: Proposing a Study Pedagogy for Litter Polluted Critical Zones(2023)
Auteurs: Viktor Swillens, Mathias Decuypere, Joke Vandenabeele, Joris Vlieghe
Pagina's: 379 - 395 - Problematizing feedback loops: 'on', 'with', and 'beyond' analytics dashboards in MOOCs(2023)
Auteurs: Mathias Decuypere
- Interrogating “the nation” in European online education: Topological forms and movements(2023)
- On making in/access together. A reimagining of ‘access’ to education platforms as a socio-material practice(2023)
Auteurs: Lanze Vanermen, Joris Vlieghe, Mathias Decuypere
Pagina's: 97 - 121 - (Un)bordering European Education: Social Topological Accounts of Online Openness(2023)
- What is there to learn from the Open Gym? Developing new pedagogical notions of sports by an empirical engagement with a DIY sports infrastructure(2023)
Auteurs: Karmijn van de Oudeweetering, Lanze Vanermen, Joke Vandenabeele, Mathias Decuypere
Pagina's: 461 - 475 - The timescape of school tasks: towards algorhythmic patterns of on-screen tasks(2023)
Auteurs: Samira Ali Reza Beigi, Jan Masschelein, Mathias Decuypere
Pagina's: 101 - 117 - Editorial: Platformed professional(itie)s and the ongoing digital transformation of education(2023)
Auteurs: Mathias Decuypere
Pagina's: 1 - 21