< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Educatie, Cultuur en Samenleving (OE)
Research Unit
Hoofdorganisatie:Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen
Tijdsduur:1 aug 2010 → Heden
Organisatieprofiel:
De onderzoekseenheid Educatie, Cultuur en Samenleving bestaat uit de volgende twee afdelingen:
Trefwoorden:Pedagogy
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
Sub-organisatie(s)
1 - 2 van 2
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 12 results
- Joke Vandenabeele (Verantwoordelijke)
- Lierin Buelens (Lid)
- Nhu Quynh Do (Lid)
- Naomi Hodgson (Lid)
- Ines Jans (Lid)
- Wiebe Sieds Koopal (Lid)
- Hugo Li (Lid)
- Alexander Pessers (Lid)
- Charlotte Sermeus (Lid)
- Jesse Torenbosch (Lid)
Projecten
1 - 10 of 39
- In de schaduw van de school. Buitenschoolse instructie in de 20e eeuw vanuit een vergelijkend Oost-West perspectief.Vanaf15 feb 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderweg naar een Educatie van de Zintuigen: Een Alternatieve pragmatische kijk op STEAMVanaf22 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAM (3H230318)Vanaf15 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAMVanaf14 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Educatieve film als Studie Praktijk: Een Reconceptualisering van Educatie door de Ogen van de CameraVanaf10 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Educatieve film als Studiepraktijk: Een Reconceptualisering van Educatie door de Ogen van de CameraVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Fonds Recuperatie Fiscale Vrijstelling, BOF - projecten
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAMVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Crafting Futures. Transformatie van evaluatiekaders en -tools voor een optimale economische en maatschappelijke herwaardering van ambachtenVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Testen met een transnationale wending Een historisch onderzoek naar de ontwikkeling en verspreiding van psychometrische tests in China als cultureel verweven technologie, 1915-1935Vanaf20 jan 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het vieren van gender en het verwaarlozen van de geschiedenis: de geschiedenis van genderrepresentatie in Marokkaanse basisschoolboeken vanaf de koloniale periode (1912-2022)Vanaf31 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 311
- El evolucionismo y el desarrollo del pensamiento educacional en Bélgica antes de la Segunda Guerra Mundial(2010)
Auteurs: Marc Depaepe, Angelo Van Gorp
Pagina's: 11 - 34 - Education in the Age of the Screen. Possibilities and Transformations in Technology(2019)
Auteurs: Nancy Vansieleghem, Joris Vlieghe
Aantal pagina's: 6 - Stiegler and the Future of Education in a Digitized World(2018)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 417 - 428 - Education and sustainability issues: an analysis of publics-in-the-making(2013)
Auteurs: Katrien Van Poeck
Pagina's: 195 - 211 - Pedagogische Praat: Over het discours van de schoolman Jozef Emiel Verheyen(2008)
Auteurs: Marc Depaepe, Angelo Van Gorp
Pagina's: 171 - 193 - School in de Marge. De organisatiecultuur van de Decrolyschool in Brussel(2009)
Auteurs: Angelo Van Gorp
Pagina's: 211 - 225 - Éducation sentimentale? Rethinking emotional intelligence with Michel Henry: from incarnation to education(2019)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe
Pagina's: 367 - 382 - The Researcher and the Studier: On Stress, Tiredness and Homelessness in the University(2016)
Auteurs: Naomi Hodgson
Pagina's: 37 - 48 - Towards an immanent ontology of teaching Leonard Bernstein as a case-study(2020)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 1 - 17 - 'Durf het niet meer zeker te weten'(2010)
Auteurs: Stijn Suijs
Pagina's: 12 - 15