< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Joke Torbeyns
- Disciplines:Onderwijspsychologie en educatief ontwerp
Affiliaties
- Instructiepsychologie en -technologie (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2021 → Heden - Instructiepsychologie en -technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → Heden - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 31 jul 2011
Projecten
1 - 10 of 18
- Interactief voorlezen van prentenboeken ter stimulering van de wiskundige ontwikkeling van jonge kinderenVanaf15 feb 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het stimuleren van de wiskundige ontwikkeling van Ecuadoraanse kleuters en kleuters: leerondersteunende interacties met behulp van prentenboekenVanaf1 sep 2023 → HedenFinanciering: VLIR-UOS Zuidinitiatieven
- Haalbaarheid en effectiviteit van Assessment for Learning voor het bevorderen van probleemoplossingsvaardigheden in de kleuterklasVanaf17 mrt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Interactief voorlezen van prentenboeken ter stimulering van de wiskundige ontwikkeling van jonge kinderenVanaf1 okt 2021 → 30 sep 2023Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Bouwen aan een stevige wiskundige basis: Ontwikkeling van materialen om de numerieke en patroonvaardigheden van (toekomstige) leerkrachten kleuteronderwijs en hun kleuters te bevorderen.Vanaf1 okt 2021 → 31 jan 2024Financiering: IOF - technologie validatie in labo
- In beeld! Dialogisch voorlezen van prentenboeken in het voorbereidend wiskundeonderwijs: prentenboekkenmerken, leerkrachtcompetenties en effectiviteit.Vanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Prentenboeken voorlezen om de wiskundige ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren: de bijdrage van prentenboek- en leerkrachtkenmerkenVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Hoeveelheden in de kijker: prentenboekkenmerken en hun bijdrage aan de keuze en effectiviteit van prentenboekenVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Ervoor zorgen dat voorlezen telt. De bijdrage van leerkracht- en prentenboekkenmerkenVanaf1 okt 2019 → 24 mei 2023Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 129
- Stimulating preschoolers’ early literacy development using educational technology: A systematic literature review(2024)
Auteurs: Pol Ghesquière, Joke Torbeyns
Pagina's: 1 - 48 - Preschool teachers’ mathematical questions during shared picture book reading(2024)
Auteurs: Joke Torbeyns, Fien Depaepe, Lieven Verschaffel
Pagina's: 1 - 15 - A teacher's choice: Preschool teachers’ selection and use of picture books for mathematics instruction(2024)
Auteurs: Suzanne Splinter, Fien Depaepe, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
Pagina's: 135 - 146 - Children’s subtraction by addition strategy use and their subtraction-related conceptual knowledge(2024)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Bert De Smedt, Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel
Pagina's: 1 - 16 - A teacher's choice: Preschool teachers’ selection and use of picture books for mathematics instruction(2024)
Auteurs: Suzanne Splinter, Fien Depaepe, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
Pagina's: 135 - 146 - Prentenboeken: Rijke basis voor wiskundige interactie(2024)
Auteurs: Joke Torbeyns, Nore Wijns
Pagina's: 6 - 9 - Future preschool teachers' mathematical questions during shared book reading(2023)
Auteurs: Emke Op 't Eynde, Fien Depaepe, Wim Van Den Noortgate, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
- Shared picture book reading in early mathematics: A systematic literature review(2023)
Auteurs: Emke Op 't Eynde, Fien Depaepe, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
- ECE teachers’ use of educational technology in early mathematics education and its association with teacher and school characteristics(2023)
Auteurs: Joke Torbeyns, Fien Depaepe
Pagina's: 145 - 156 - Children’s picture books: A systematic analysis of features in the domain of mathematics(2023)
Auteurs: Suzanne Splinter, Emke Op 't Eynde, Eveline Wauters, Fien Depaepe, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
Pagina's: 1 - 20