Projecten
Het ontwikkelen van pragmatische competentie in Duits als vreemde taal: Het effect van context en individuele verschillen. Universiteit Antwerpen
Adaptief gedrag ontrafeld. Meten en begrijpen van individuele verschillen KU Leuven
Adaptief gedrag ontrafeld
Meten en begrijpen van individuele verschillen
Adaptief gedrag is geen nieuw en trendy construct. Integendeel, al sinds het begin van de twintigste eeuw wordt dit construct erkend in het domein van verstandelijke beperking. Oorspronkelijk maakte men inhoudelijk weinig onderscheid tussen intellectuele en adaptieve vaardigheden, maar gaandeweg werden ze omschreven als twee op zichzelf ...
Voorbij de perceptie: de rol van individuele verschillen in multisensorische verwerkingscapaciteit en selectie voor aandacht Universiteit Gent
Tot op heden werd altijd aangenomen dat multisensorische verwerking een passief proces is wat niet beinvloedbaar was door cognitie. Recent onderzoek heeft aangetoont dat dit mogelijk wel het geval is. bovendien zijn er grote individuele verschillen in multisensorische verwerkingscapaciteit vastgesteld. Het voorgestelde project onderzoekt of deze individuele verschillen van eveneens terug te vinden zijn in de cognitieve verwerking.
Individuele verschillen in zelfregulerend gedrag: een functionele beeldvorming studie rond de hersenprocessen die doelgerichtheid, persistentie, en adaptief gedrag sturen. Universiteit Antwerpen
Individuele verschillen in evaluatiemoeilijkheden en hun gevolgen voor consumentengedrag. Universiteit Gent
Dit project onderzoekt de moeilijkheden die mensen ervaren wanneer ze attitudes vormen, en hoe mensen verschillen in de mate waarin ze deze moeilijkheden ervaren. We gaan daarom een schaal valideren die individuele verschillen in evaluatiemoeilijkheden meet, en onderzoeken hoe deze onzekerheid over de mate waarin men iets goed of slecht vindt een brede waaier aan consumentengedrag beïnvloedt.
Individuele verschillen in Hoogsensitiviteit: Een multilevel en multimodaal perspectief KU Leuven
De rol van temperament en opvoeding als bron van individuele verschillen in jongeren met ontwikkelingsstoornissen Universiteit Gent
Hoewel alle jongeren met ontwikkelingsstoornissen gedragsstoornissen (NDBDs) hebben een verhoogd risico om problemen te ontwikkelen, grote variabiliteit bestaat. Sommige kinderen vertonen extreme problemen, terwijl anderen gedijen relatief goed. Dit project heeft als doel te onderzoeken hoe temperament en ouderschap, vitaal van cruciaal belang voor alle kinderen, kan dit grote heterogeniteit in jongeren met NDBDs verklaren. Autisme Spectrum ...
Functioneel biodiversiteitsonderzoek op verschillende schaalniveaus: van individuen tot het landschap en terug. Universiteit Gent
Dit project streeft naar een beter begrip van de manier waarop biologische drivers - werkzaam op verschillende ruimtelijke niveaus - verbanden beïnvloeden tussen biodiversiteit en ecosysteemfunctionaliteit (fotosynthese, nutrient cycling, dynamiek van pestsoorten en ziektes). We bestuderen daartoe voedselweb dynamieken in een boslandschap op een individu-gebaseerde, mechanistische en multifunctionele wijze, waarbij hoge-resolutie metingen en ...
Functioneel biodiversiteitsonderzoek op verschillende schaalniveaus: van individuen tot het landschap en terug. Universiteit Gent
Dit project streeft naar een beter begrip van de manier waarop biologische drivers - werkzaam op verschillende ruimtelijke niveaus - verbanden beïnvloeden tussen biodiversiteit en ecosysteemfunctionaliteit (fotosynthese, nutrient cycling, dynamiek van pestsoorten en ziektes). We bestuderen daartoe voedselweb dynamieken in een boslandschap op een individu-gebaseerde, mechanistische en multifunctionele wijze, waarbij hoge-resolutie metingen en ...