Projecten
Landscape development in educational and touristic sites both in and around Virunga Park, and in particular in the site of hydroelectric plants of Rutshuru Plantentuin Meise / Agentschap Plantentuin Meise
Environnemental education program in Virunga National park Plantentuin Meise / Agentschap Plantentuin Meise
‘Gamification of participatory science for training and education purposes — GAPARS Vlaams Instituut voor Biotechnologie
Project BioBrasil: Science-based development of a conservation management plan for golden-headed lion tamarins Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde van Antwerpen
ICP Master of Science in Sustainable Development KU Leuven
The ICP Master in Sustainable Territorial Development has been designed as a research driven educational programme, mindful of ethics, gender and diversity, that prepares the sustainability leaders of the future. The main objective is to train students to become the agents of change that will imagine, trigger and build the sustainability transition of the twenty-first century in the Global South. Thus it will attend the shortage of ...
SCaling Up an integrated care package for diaBetes and hYpertension for vulnerable people (SCUBY): policy analysis and strategy development. Instituut voor Tropische Geneeskunde
Een onderzoek naar de effecten van een blended professional development programma op kleuteronderwijzers' taalstimulerende competenties(LASCOS) KU Leuven
De kwaliteit van taalstimulerende interacties in het voor- en vroegschoolse onderwijs (VVE) heeft een belangrijke invloed op de academische taalvaardigheid van jonge kinderen, wat op zijn beurt een krachtige voorspeller is van leersucces. Hoewel onderzoek aantoont dat hoogwaardige leraar-kindinteracties cruciaal zijn voor het academisch leren van talen, wijst paradoxaal genoeg een breed scala aan interactiestudies in de klas op de relatief ...
De onderwijspraktijk ge(re)construeerd: Relaties, tijd en ruimte KU Leuven
Dit onderzoeksprogramma ambieert onderwijspraktijken te conceptualiseren en te analyseren als relationele verworvenheden in specifieke socio-structurele contexten. Anders dan het traditionele denken over succes (of falen) in het onderwijs als het resultaat van (een gebrek aan) competenties van de individuele leraar, richt dit onderzoek zich op de relaties die zich ontwikkelen tussen onderwijsactoren (studenten, leraren, collega’s, etc.) in ...