< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk
Faculty
Hoofdorganisatie:Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen
Tijdsduur:1 sep 2004 → Heden
Trefwoorden:Psychology
Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 30 results
- Sohum Bhatt (Lid)
- Steven Bruneel (Lid)
- Siem Buseyne (Lid)
- Changsheng Chen (Lid)
- Silke De Groote (Lid)
- Michiel De Vrindt (Lid)
- Febe Demedts (Lid)
- Fien Depaepe (Lid)
- Marc Depaepe (Lid)
- Ann Fastré (Lid)
Projecten
1 - 10 of 112
- Ontwerp en evaluatie van theoriegebaseerde, geaggregeerde en 'actionable' learning analytics dashboardsVanaf1 feb 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderwijsinnovatie in communicatietraining in de opleiding GeneeskundeVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De rol van statistisch leren in de ontwikkeling van wiskunde vaardighedenVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Aantallen vergelijken: hoe kunnen we rekening houden met individuele verschillen in adaptieve testen en leeromgevingenVanaf15 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een AI-gestuurd dashboard voor het geven van feedback tijdens het leerprocesVanaf20 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De integratie van domein-specifieke en domein-algemene processen in adaptieve test- en leeromgevingen voor het vergelijken van breuken.Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Leerkracht-/docentorkestratie in hybride leeromgevingenVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De integratie domein-specifieke en domein-algemene processen in adaptieve test- en leeromgevingen voor numerieke vaardigheden.Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Bevorderen van gepersonaliseerd leren in de lagere school door het gebruik van learning analytics dashboardsVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Ontwikkeling van adaptieve sampling schemes voor de verbetering van het design van intensieve longitudinale studiesVanaf1 sep 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 894
- Dazzling statistics ? On the university expansion in Flanders and the need for research into the history of education that transcends quantifying sociology(2010)
Auteurs: Marc Depaepe
Pagina's: 27 - 42 - How to research intercultural hybridity of the Congolese elite through education during the postcolonial era (1960-1997)?(2012)
Auteurs: Marc Depaepe
Pagina's: 265 - b - One difference is enough: Towards a history of disability in colonial contexts – the case of Belgian-Congo, 1908-1960(2017)
Auteurs: Pieter Verstraete, Evelyne Verhaegen, Marc Depaepe
Pagina's: 231 - 243 - Sobre el treball amb fonts: consideracions des del taller sobre la història de l'educació(2010)
Auteurs: Marc Depaepe
Pagina's: 99 - 122 - Exploring a multitude of spaces in education and educational research(2013)
Auteurs: Paul Smeyers, Marc Depaepe
Pagina's: 1 - 10 - Educationalization as an ongoing modernization process(2012)
Auteurs: Marc Depaepe, Paul Smeyers
Pagina's: 167 - 176 - Creating Cultural hybridity by exporting metropolitan structures and cultures of schooling and educationalisation ? The emergence of a Congolese 'elite' in the 1950s as a starting point for further research(2013)
Auteurs: Marc Depaepe, Karen Hulstaert
Pagina's: 201 - 214 - Verwachtingen van Vlaamse leerkrachten over een 'goede' educatieve portaalsite(2008)
Auteurs: Joke Coens, Geraldine Clarebout, Jan Elen
Pagina's: 184 - 186 - The canonization of ovide decroly as a “Saint” of the new education(2012)
Auteurs: Marc Depaepe, F Simon, A Van Gorp
Pagina's: 303 - 330 - The Education of the Congolese girls in the maquis of Mulele: Liberation Army or force of (self)destruction?(2018)
Auteurs: Marc Depaepe
Pagina's: 141 - 162