< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Eline Vanassche
- Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
Affiliaties
- Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf24 sep 2018 → Heden - Instructiepsychologie en -technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2014 → 30 sep 2016
Projecten
1 - 10 of 13
- Voorbij mentoring als panacee voor werkplekleren: Een nieuwe theoretische en cross-disciplinaire benaderingVanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Een nieuwe theoretische en cross-disciplinaire benadering voor de mentoring praktijkVanaf1 nov 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderzoek naar en de ontwikkeling van de Pedagogical Content Knowledge vanstudent-leraren, leraren en lerarenopleiders PAVVanaf4 okt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Mentoring: Een nieuwe theoretische en cross-disciplinaire benaderingVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Versterking en flexibilisering van de verkorte educatieve graduaat-, bachelor- en masteropleidingen voor de zij-instromersVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Pilootproject ter versterking van de lerarenopleidingenVanaf1 sep 2021 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Een discursief perspectief op onderwijsvernieuwingVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Meerdere criteria gebruiken in schoolranglijstenVanaf1 jan 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Mentoringspraktijken als discursieve praktijk: Hoe kaderanalyse en positioneringstheorie gebruiken om de complexiteit te begrijpenVanaf1 okt 2019 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- (Her)kaderen en (her)positioneren van de professionaliteit van de lerarenopleiderVanaf23 feb 2019 → 30 sep 2020Financiering: BOF - Andere acties
Publicaties
1 - 10 van 33
- A critical examination of the conception of teacher professionalism enacted in current teacher education policy in Flanders (Belgium)(2021)
Auteurs: Eline Vanassche, Steven Bruneel, Lore Christiaens
Pagina's: 27 - 42 - A conceptual model of teacher educator development: An agenda for future research and practice(2021)
Auteurs: Eline Vanassche, Geert Kelchtermans
Pagina's: 15 - 27 - Researching the professional learning needs of teacher educators: Results from international research(2021)
Auteurs: Eline Vanassche
Pagina's: 28 - 42 - MERIT: A mentor reflection instrument for identifying the personal interpretative framework(2021)
Auteurs: Eline Vanassche
Pagina's: 1 - 8 - Residents' identification of learning moments and subsequent reflection: impact of peers, supervisors, and patients(2020)
Auteurs: Eline Vanassche
Aantal pagina's: 8 - Mentors’ beliefs about their roles in health care education: A qualitative study of mentors’ personal interpretative framework(2020)
Auteurs: Eline Vanassche
Pagina's: 1600 - 1606 - Teacher Educator Knowledge, Practice, and S-STTEP Research(2019)
Auteurs: Eline Vanassche, Amanda Berry, Julian Kitchen, Amanda Berry, Bullock Shawn Michel, Allicia R Crowe, Monica Taylor, Hafdis Guðjónsdóttir, Lynn Thomas
Pagina's: 1 - 38 - Research capacity building in and on teacher education: developing practice and learning(2019)
Auteurs: Jean Murray, Eline Vanassche
Pagina's: 114 - 129 - Internship assignments as a bridge between theory and practice?(2018)
Auteurs: Eline Vanassche, Ann Deketelaere, Geert Kelchtermans
Pagina's: 215 - 228 - The role of teacher educator during supervisory conferences(2018)
Auteurs: Eline Vanassche, Ann Deketelaere, Geert Kelchtermans
Pagina's: 189 - 201