Projecten
A historical and typological linguistic study of Bantu influence in Malagasy. KU Leuven
SRP-Groeifinanciering: Historical sociolinguistics: towards a new history of Dutch in Flanders Vrije Universiteit Brussel
Coming of age van etnolecten: de ontwikkeling van Citétaal van de adolescentie tot devolwassenheid KU Leuven
Middeleeuwse Chinese manuscripten: een database Universiteit Gent
De voorgestelde database is van primordiaal belang voor de verdere ontwikkeling van de
onderzoeksgebieden ‘Boeddhistische studies/historische taalkunde’. Niet alleen wordt toegang tot deze bijzondere teksten verzekerd, ook worden deze teksten zo geprogrammeerd dat ze
internationaal inzetbaar worden. Aldus wordt de Gentse onderzoeksgroep actief deel van de nieuwe opportuniteiten die zich binnen de digital humanities in de studie van ...
OZR - Basisfinanciering voor vakgroepen - Vakgroep TTKA - Faculteit LW Vrije Universiteit Brussel
Overeenkomst 2008-2012 betreffende de organisatie van de Vlaamse Olympiades voor Wiskunde, Natuurwetenschappen, de Vlaamse Geo-Olympiade, OLYFRAN-Vlaanderen, en de Vlaamse Olympiades Latijn en Grieks in het kader van het actieplan Wetenschapscommunicatie. Universiteit Hasselt
De documentatie van het Cappadocisch, een ernstig bedreigde minderheidstaal in Griekenland Universiteit Gent
Het cappadocisch is een ernstig bedreigde Grieks-Turkse mengtaal gesproken in Griekenland door orthodox-christelijke immigranten na de volkerenruil tussen Griekenland en Turkije in de jaren 1920. het onderzoek richt zich op de documentatie van het Cappadocisch (grammatica, lexicon, tekstcorpora), de socio-linguïstische status van de taal in de twee- tot drietalige taalgemeenschappen (Cappadocisch, Grieks, Turks) en de mogelijkheden tot ...
Sabbatperiode Kris Buyse: op (onder)zoek naar de Europese Spaanse Heritage Learner KU Leuven
Er zijn verschillende redenen om de verwerving, het onderwijzen en het leren van een Heritage Language (HL) of “erfgoedtaal” door Heritage Learners of “erfgoedtaalsprekers” dieper te begrijpen. Cummins (2000) benadrukt dat de ontwikkeling van een rijke moedertaal (L1) van cruciaal belang is voor de taalontwikkeling van het kind. Tweetaligheid heeft positieve effecten op de taalkundige en pedagogische ontwikkeling van kinderen, wat deels kan ...