Onderzoeker
Hans De Steur
- Trefwoorden:agrovoedingsmarketing en -management, kwantitatieve onderzoeksmethoden in de socio-economie, stakeholder-evaluatie, impactanalyse
- Disciplines:Strategisch management, Landbouwindustrie, Landbouw- en natural resource economie, milieu- en ecologische economie, Marktonderzoek, Business-to-business marketing, Consumentengedrag, Logistiek en supply chain management, Gedragseconomie op microniveau, Experimentontwerp
Affiliaties
- Vakgroep Landbouweconomie (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2018 → Heden - Vakgroep Landbouweconomie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2006 → 31 dec 2017
Projecten
1 - 10 of 18
- Een stakeholder en duurzaamheidsanalyse van de alternatieve eiwitketen in EuropaVanaf1 apr 2024 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Het marktpotentieel van genbewerkte voeding in OegandaVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Inzicht in voedselveiligheidsperspectieven en -praktijken van consumenten en verkopers van groenten en fruit in Bangladesh: een multifocale sociaaleconomische analyseVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Benutten en verkennen van voedselupcycling voor energiebesparing, duurzaam levensonderhoud en voedselzekerheid in de administratieve regio Cordillera van de FilipijnenVanaf1 sep 2023 → HedenFinanciering: VLIR-UOS Zuidinitiatieven
- Lokaal voedselaanbod gecommuniceerd via een kaartapplicatie die is ontworpen voor transacties en zoekfunctionaliteit (FoodMAPP)Vanaf1 mrt 2023 → HedenFinanciering: Horizon Europe - Marie Skłodowska-Curie-acties
- Impact van verbeterde toepassingen van landbouwtechnologieën op opbrengst, voedselzekerheid en armoede van landbouwhuishoudens: een case study uit tarweproducerende gebieden in Noordoost-Amhara, EthiopiëVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Multi-level evaluatie van het marktpotentieel van diensten voor landbouwmachines in China: Voorkeuren, impacts en beleidsanalyseVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: BOF - mobiliteit
- Impact van de Adoptie van Gebiofortificeerde Zoete Aardappelen op Voedsel- en Nutritionele Zekerheid in Tigray, Ethiopië.Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Socio-economische experimenten ter evaluatie van het potentieel van GM-maïs: een multi-actor analyseVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - mobiliteit
- Verbeteren van kwantitatieve onderzoeksmethoden in de socio-economie: een systematische analyse van stakeholder-evaluatie onderzoekVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
Publicaties
1 - 10 van 64
- The role of social media in driving beliefs, attitudes, and intentions of meat reduction towards plant-based meat behavioral intentions(2024)
Auteurs: Listia Rini, Simoun Rainier Bayudan, Ilona Faber, Joachim Schouteten, Federico J. A. Perez-Cueto, Kai-Brit Bechtold, Xavier Gellynck, Michael Bom Frost, Hans De Steur
- Social media and food consumer behavior : a systematic review(2024)
Auteurs: Listia Rini, Joachim Schouteten, Ilona Faber, Michael Bom Frøst, Federico J A Perez-Cueto, Hans De Steur
- The mediating role of barriers and trust on the intentions to consume plant-based foods in Europe(2024)
Auteurs: Ilona Faber, Listia Rini, Joachim Schouteten, Michael Bom Frost, Hans De Steur, Federico J. A. Perez-Cueto
- Belgian dietitians′ knowledge, perceptions and willingness-to-recommend of genetically modified food and organisms(2024)
Auteurs: Mathias De Mesmaeker, Di Minh Duc Tran, Vincent Verbeecke, Florien Ameye, Pauline Dubaere, Simon Strobbe, Dominique Van Der Straeten, Hans De Steur
Pagina's: 142 - 154 - Congruency of an eating environment influences product liking : a virtual reality study(2024)
Auteurs: Joachim Schouteten, Arthur Van Severen, Danielle Dull, Hans De Steur, Lukas Danner
- Consumers’ valuation of blockchain-based food traceability : role of consumer ethnocentrism and communication via QR codes(2024)
Auteurs: Di Minh Duc Tran, Hans De Steur, Xavier Gellynck, Andreas Papadakis, Joachim Schouteten
Pagina's: 72 - 93 - Understanding the biofortified cassava market in Nigeria : determinants of consumer demand and farmer supply(2023)
Auteurs: O. U. Oteh, J. A. Mbanasor, N. M. Agwu, K. Hefferon, C. N. Onwusiribe, Hans De Steur
- Market intelligence for guiding crop improvement : a systematic review of stakeholder preference studies in the rice sector in the Global South and beyond(2023)
Auteurs: Marie Claire Custodio, Matty Demont, Hans De Steur
Pagina's: 4404 - 4432 - Does award and origin labeling influence consumers' willingness-to-pay beyond sensory cues? An experimental auction on improved Philippine tablea (cocoa liquor)(2023)
Auteurs: Josefina F. Ballesteros, Joachim Schouteten, Angelyn Otilla, Ramona Isabel Ramirez, Xavier Gellynck, Julieta Casaul, Hans De Steur
- Alternative protein innovations and challenges for industry and consumer : an initial overview(2023)
Auteurs: Kathleen L. Hefferon, Hans De Steur, Federico J. A. Perez-Cueto, Ronald Herring