Publicaties
Gekozen filters:
Gekozen filters:
De instroom in Vlaamse pleegzorg nader bekeken. Welke kinderen worden om welke redenen geplaatst? Vrije Universiteit Brussel
Leerwinst in sociaal-etnisch gesegregeerde basisscholen: begrijpend lezen, luisteren & rekenen Universiteit Gent
In het Vlaamse onderwijs zien we een toenemende sociale en etnische segregatie. Kinderen uit gezinnen met een lage sociaal-economische status en kinderen van allochtone origine komen vaker in dezelfde scholen terecht. De prestaties van leerlingen in deze scholen zijn gemiddeld zwakker. Sociaal- etnisch gesegregeerde scholen moeten dus een inhaalbeweging maken: ze moeten een sterkere leerwinst bij de leerlingen boeken om deze achterstand weg te ...
Het niet-toerekenen van de eigen fout van een naaste bij rechtstreekse schade: reden om het ook niet toe te rekenen bij onrechtstreekse materiële schade? Vrije Universiteit Brussel
400 jaar mechanisch rekenen Universiteit Antwerpen
Waarom de EU-lidstaten meer dan ooit op elkaar moeten kunnen rekenen Universiteit Antwerpen
Rekenen op ritme: een datagedreven oplossing voor het automatisch scanderen van de historische lyriek in de DBNL Universiteit Antwerpen
Rekenen met linten: Een rekenmodel als aanzet voor een debat rond lintbebouwing Universiteit Hasselt
Sinds de invoering van het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen zien heel wat beleidsplannen lintbebouwing als een negatief fenomeen. En toch blijft de groei van linten constant. Het uitgangspunt van deze paper is dat er nood is aan een debat, met het beleid, over deze paradoxale situatie. Het stelt voor om dit debat te laten vertrekken van een ‘eenvoudige’ Maatschappelijke Kosten en Baten Analyse. De paper introduceert een rekenmodel om een ...