Projecten
IIIF beeldinfrastructuur gekoppeld aan VKC ecosysteem fase 3: Crowdsourcing en storytelling via IIF en IIF manifestenbibliotheek Plantentuin Meise / Agentschap Plantentuin Meise
verder doorontwikkelen en een aantal good practices van IIIF verder verkennen. In de derde
fase van dit IIIF-traject wordt gefocust op de mogelijkheden van IIIF inzake crowdsourcing
en storytelling enerzijds en de ontsluiting van IIIF-manifesten en -beelden via
IIIF-manifestenbibliotheken anderzijds. De te ontwikkelen tools in ...
Exploratie van de mogelijkheden van digitale historische kaarten voor landschapsgeschiedenis: crowdsourcing project rond de historische kaartencollectie van de familie Arenberg. Universiteit Antwerpen
CROWD_USG. Crowdsourcing inzake governance voor stedelijke duurzaamheid Universiteit Gent
Dit project verkent het potentieel van crowdsourcing om innovatieve governance modellen voor een stedelijke duurzaamheid te versterken. De onderzoekshypotheses worden getest via empirisch onderzoek in de stad Gent. Het kader van de Actor-netwerktheorie en scenariotechnieken worden aangewend voor een onderzoek naar de sociale, politieke en economische ontwikkelingen die voortvloeien uit het gebruik van crowdsourcing-processen.
Crowdsourcing en Innovatie voor KMO 's en detailhandel Universiteit Gent
CROWDSOURCING
Leader-project Crowdsourcing en innovatie voor KMO's en detailhandel
MLS2013/19
Prof. Xavier Gellynck
Het bevorderen van ondernemerschap bij KMO's uit de voedingssector gelegen in het LEADER-gebied door de brug te slaan tussen de behoeften van de plaatselijke bevolking (vraag) en de aanwezige, maar onderbenutte innovatiecapaciteit van de ondernemingen (aanbod). Om dit alles ...
Valorisatie crowdsourcing platform Universiteit Hasselt
Een burger-gestuurd crowdsourcing- en feedbacksysteem om onderzoek naar en beleid over de Vlaamse en lokale voedselomgevingen te stimuleren KU Leuven
Wetenschappelijke studies tonen aan dat de voedselomgeving de voedingsgewoontes van individuen in belangrijke mate beïnvloedt. De voedselomgeving is het geheel van fysieke (vb. beschikbaarheid, toegankelijkheid, marketing), economische (vb. kost), sociaal-culturele (vb. normen) en politieke factoren die de voedingskeuzes van de consumenten beïnvloeden. In dit PhD wordt een citizen science project opgestart waarin de ontwikkeling van een ...