< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Tim Smits
- Trefwoorden:Wijsbegeerte, Politieke en sociale wetenschappen
- Disciplines:Theorie en methodologie in de filosofie, Filosofie, Ethiek, Andere filosofie, ethiek en religiestudies niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Instituut voor Mediastudies (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2010 → Heden - Overlegcentrum voor Ethiek (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → 23 okt 2009
Projecten
1 - 10 of 10 results
- Gam(e)(a)ble: Interdisciplinair onderzoek naar de grensvervaging tussen gamen en gokken bij tienersVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Food bloggers als sociale beïnvloeders: De impact van waargenomen gelijkheid en sociale normenVanaf1 okt 2019 → 30 sep 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- InFLOOD: een onderzoek naar de invloed van voedselmedia op voedselconsumptiepatronen in VlaanderenVanaf1 jan 2019 → HedenFinanciering: VLAIO - Innovatieve bedrijfsnetwerken
- Online en sociale media in tijden van migratie en vluchtelingstromen: Nation branding in vijf Europese landenVanaf25 sep 2018 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Social Media Food Marketing en het effect ervan op het voedingsgedrag van adolescentenVanaf6 nov 2017 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De juiste stap op de arbeidsmarkt. Naar een professioneel rollenmodel voor startende ingenieurs.Vanaf27 jul 2017 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- The kracht van platformen: Hoe design kiezen een invloed uitoefenen op schrijvers van online reviews en hun lezersVanaf24 sep 2015 → 13 mei 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Online reviews en de construal level theorie. We schrijven over ervaringen die aanvoelen als veraf of dichtbij.Vanaf1 jan 2015 → 31 dec 2018Financiering: FWO Onderzoeksproject
- Persuasieve Mechanismen Achter de Invloed van Voedingsmarketing tijdens de Kindertijd: De Rol van Positief Affect en Reactiviteit op Voedingsgerelateerde Signalen.Vanaf7 jul 2014 → 18 jun 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Myopie in beslissingen aangaande voedselconsumptie bij volwassenen en kinderen.Vanaf1 apr 2010 → 30 sep 2012Financiering: Nationale Bank van België
Publicaties
1 - 10 of 79 results
- Framing real beauty: A framing approach to the effects of beauty advertisements on body image and advertising effectiveness(2021)
Auteurs: Orpha de Lenne, Laura Vandenbosch, Tim Smits, Steven Eggermont
Pagina's: 255 - 268 - The ABC’s of Ecological and Nutrition Labels. The Impact of Label Theme and Complexity on the Environmental Footprint of Online Grocery Choices(2021)
Auteurs: Lotte Hallez, yara Qutteina, Filip Boen, Tim Smits
Aantal pagina's: 30 - That’s My Cue to Eat: A Systematic Review of the Persuasiveness of Front-of-Pack Cues on Food Packages for Children vs. Adults(2020)
Auteurs: Lotte Hallez, Yara Qutteina, Maxime Raedschelders, Filip Boen, Tim Smits
Pagina's: 1 - 16Aantal pagina's: 16 - The influence of front‐of‐pack portion size images on children's serving and intake of cereal(2020)
Auteurs: Lauren Sophie McGale, Tim Smits, Jason Christian Grovenor Halford, Joanne Alison Harrold, Emma Jane Boyland
Aantal pagina's: 8 - Does Social Capital Benefit Older Adults' Health and Well-Being? The Mediating Role of Physical Activity.(2020)
Auteurs: Filip Boen, J Pelssers, Jeroen Scheerder, Norbert Vanbeselaere, S Vos, E Hurkmans, Tim Smits, Katrien Fransen
Pagina's: 688 - 697 - Media food marketing and eating outcomes among pre‐adolescents and adolescents: A systematic review and meta‐analysis(2019)
Auteurs: Yara Qutteina, Charlotte De Backer, Tim Smits
Pagina's: 1708 - 1719Aantal pagina's: 12 - Persuasive Mechanisms Behind the Influence of Food Marketing During Childhood: The Role of Positive Affect and Food Cue Reactivity.(2019)
Auteurs: Evy Neyens, Tim Smits, E Boyland
- The power of platforms: How design choices influence writers of online reviews and their readers(2019)
Auteurs: Goele Aerts, Tim Smits, P Verlegh
- Do Depicted Suggestions of Portion Size On‐pack Impact How Much (Un)healthy Food Children Consume(2019)
Auteurs: Goele Aerts, Tim Smits
Pagina's: 1 - 8Aantal pagina's: 8 - Child-Targeted On-Pack Communications in Belgian Supermarkets: Associations with Nutritional Value and Type of Brand(2019)
Auteurs: Goele Aerts, Tim Smits
Pagina's: 71 - 81