< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Elke Peters
- Trefwoorden:Letteren
- Disciplines:Onderwijskunde, Linguïstiek
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Taal & Onderwijs, Campus Brussel (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 jan 2016 → Heden - Onderzoeksgroep Taal en Onderwijs, Leuven (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 jan 2016 → Heden - Onderzoeksgroep Taal & Onderwijs, Campus Antwerpen (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 jan 2016 → Heden - Onderzoeksgroep Taal & Onderwijs, Campus Antwerpen (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → Heden
Projecten
1 - 10 of 22 results
- De ontwikkeling van een corpus 'gesproken academisch Belgisch Nederlands'Vanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: IOF - technologie validatie in labo
- METLab 2.0: naar de verdere uitbouw van een gedeeld mobiel eye-tracking labVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: BOF - wetenschappelijk apparatuurprogramma
- De rol van taalcontact in Engelse en Franse taalvaardigheidVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Startleeftijd en buitenschools contact met Engels: Engels leren in en buiten de school in Vlaanderen en NoorwegenVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Buitenschools contact met Engels en woordenschatkennis: de unieke casus van kinderen in VlaanderenVanaf23 sep 2019 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De rol van herhaling voor het leren van woordcombinaties via leesteksten. Een replicatiestudie van Webb, Newton, en Chang (2013)Vanaf1 sep 2019 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Effecten van input flood en input verbetering bij lezen en lezen tijdens het luisteren naar het verzamelen van collocaties door Vietnamese EFL-leerlingenVanaf7 jan 2019 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Taalvaardigheidstoetsen als onderdeel van het integratiebeleid. Implicaties voor laaggeletterde, laaggeschoolde migranten.Vanaf1 okt 2017 → 1 feb 2020Financiering: FWO mandaten
- Een empirisch onderzoek naar de verwerking en verwerving van vaste woordcombinaties in een tweede taal via audiovisuele inputVanaf1 okt 2017 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Buitenschools contact met Engels en woordenschatkennis: de unieke casus van kinderen in VlaanderenVanaf1 okt 2017 → HedenFinanciering: BOF - Geconcert. Onderzoeksacties vanaf 1994
Publicaties
1 - 10 of 55 results
- “Watch out! Behind you is the enemy!” An exploratory study into the relationship between extramural English and productive vocabulary knowledge.(2021)
Auteurs: Lieven Bollansée, Eva Puimège, Elke Peters, Valentin Werner, Friederike Tegge
Pagina's: 199 - 214 - Frans eerste vreemde taal en Engels tweede vreemde taal? Of toch niet? Een blik op de Engelse en Franse taalvaardigheid van jongeren in Vlaanderen(2020)
Auteurs: Elke Peters, Ann-Sophie Noreillie, Eva Puimège, Wim Coudenys
Pagina's: 53 - 70 - Factors predicting low-intermediate French learners' vocabulary use in speaking tasks(2020)
Auteurs: Ann-Sophie Noreillie, Piet Desmet, Elke Peters
Pagina's: 194 - 217 - Woordenschat. Woorden tellen! Woordenschatdoelstellingen en woordenschat leren(2020)
Auteurs: Elke Peters, Sebastiaan Dönszelmann, Catherine van Beuningen, Anna Kaal, Rick De Graaff
Pagina's: 201 - 216 - Introduction to special issue Language learning from multimodal input(2020)
Auteurs: Elke Peters, Carmen Muñoz
Pagina's: 489 - 497 - Meertaligheid kinderspel? Hoe leren we een nieuwe taal(2020)
Auteurs: Elke Peters, Pieter d'Hoine, Bart Pattyn
Pagina's: 67 - 90 - The relationship between vocabulary and viewing comprehension(2020)
Auteurs: Marion Durbahn Quinteros, Michael Rodgers, Elke Peters
Pagina's: 1 - 38 - Vocabulary knowledge and listening comprehension at an intermediate level in English and French as foreign languages: An approximate replication study of Stæhr (2009)(2020)
Auteurs: Ann-Sophie Noreillie, Britta Kestemont, Kris Heylen, Piet Desmet, Elke Peters
Pagina's: 213 - 232 - Factors affecting the learning of single-word items(2020)
Auteurs: Elke Peters, Stuart Webb
Pagina's: 125 - 142 - The effect of out-of-class exposure to English language media on learners’ vocabulary knowledge(2020)
Auteurs: Elke Peters, Stuart Webb
Pagina's: 143 - 167