Publicaties
Gekozen filters:
Gekozen filters:
Sociale media als tweesnijdend zwaard: over sociale media, onbehagen en welbevinden bij jongeren Vrije Universiteit Brussel
Sociale mediawijsheid en de reacties van adolescenten op perfecte posts op sociale media KU Leuven Universiteit Hasselt
Sociale mediawijsheid en de reacties van adolescenten op perfecte posts op sociale media Universiteit Hasselt
De zin en onzin van sociale media verslaving Universiteit Gent
In dit vijfde hoofdstuk maken we kennis met enkele voorbeelden uit de media waarin zich een nieuwe aandoening lijkt aan te dienen: sociale media verslaving. Onderzoeken laten zien dat sommige mensen daadwerkelijk moeite hebben om hun gebruik van sociale media onder controle te houden, maar het lijkt wat vroeg om van een verslaving te spreken.
Van sociale media site tot soevereine staat? Universiteit Gent
Conclusie: sociale media en empowerment Vrije Universiteit Brussel
Sociale media zijn bij vele (jonge) mensen in toenemende mate een essentieel onderdeel van hun dagelijkse belevingswereld gaan uitmaken. In die mate zelfs dat men stelt dat mensen meer en meer 'in' media leven in de plaats van 'met' media. De focus van dit boek lag voornamelijk op de Amerikaanse sociale netwerksite Facebook. Dit sociaal medium is momenteel het typevoorbeeld om na te gaan hoe (sociale) media aan het evolueren zijn. Want naast ...
Online privacy en cookies in sociale media Vrije Universiteit Brussel
In dit hoofdstuk onderzoeken we de complexe relatie tussen sociale media en privacy op het vlak van mogelijke gevolgen voor gebruikers en consumenten. Innovaties in het medialandschap hebben gezorgd voor een verschuiving van massamedia naar 'massazelfcommunicatie'. Deze nieuwe eigenschap komt het best naar voren in sociale media waarin de gebruiker in vele gevallen wordt gezien als een creatieve, participatieve actor die de volledige controle ...
Sociale media en oude routines Universiteit Gent Universiteit Antwerpen
This study investigates the use of social media as a source of information for Belgian broadcast journalists covering the Arab Spring in 2011. We conducted a content analysis of the 7 o'clock news on the Flemish public broadcasting channel Een and its commercial competitor VTM, from January 1st till March 31st. We found that user-generated content from YouTube contributed to 30% of all news items about the Arab Spring, while 8% of the news items ...