Projecten
Geïntegreerde kijk op verstoringen van vroege hersenontwikkeling - Brainview / De voorspellende waarde van vroege sociale informatieverwerking bij baby's met een verhoogd risico op autisme-spectrumstoornis Universiteit Gent
Vroege neurologische ontwikkelingsstoornissen, zoals autismespectrumstoornissen (ASS) en aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit (ADHD) zijn vrij algemeen en treffen meer dan 30 miljoen kinderen in Europa. De aandoeningen dragen een enorme last op aan
Laagvermogen volledig optische informatieverwerking voorbij 100 Gbps met neurogeinsprireerde technieken Universiteit Gent
De ambitie van dit project is om nieuwe concepten te introduceren in het domein van neurogeinsprireerde fotonische informatieverwerking, en zo een kwantumsprong te realiseren in performantie. Hierdoor wordt het mogelijk om uitdagende praktische applicaties uit te voeren.
Teams onder druk: dynamiek van stress en informatieverwerking. Universiteit Antwerpen
Obsessieve-compulsieve stoornis en informatieverwerking Universiteit Gent
In dit project zal onderzocht worden of een combinatie van (interagerende) informatieverwerkingsfactoren tot een betere predictie leidt van symptomen van obsessieve-compulsieve stoornis (OCS) dan elke informatieverwerkingsfactor alleen. Verder zal bestudeerd worden of valentie van specifieke informatieverwerkingsfactoren een grotere invloed hebben op OCS symptomen dan algemene informatieverwerkingsfactoren. Ten slotte zullen contextuele ...
opmaak van vragen en antwoordalternatieven voor de examenonderdelen - informatieverwerking en verwerving - stilleestekstproef - in het kader van het toelatingsexamen arts/tandarts Universiteit Gent
deze opdracht dient voor het onderdeel van het examengedeelte "Informatie Verwerven en Verwerken (IVV)" van het toelatingsexamen het onderdeel "stilleestekstproef" te ontwikkelen.
Dit examenonderdeel test inzicht en assimilatievermogen. De kandidaat moet in staat zijn om vragen te beantwoorden over 6 korte wetenschappelijke teksten, die alle verschillende aspecten van eenzelfde problematiek beschrijven.
Interconnecties tussen visuele ervaring, informatieverwerking en het brein KU Leuven
Dit onderzoeksprogramma is gericht op de studie van de visueel-perceptuele (object)structuur, de rol hierbij van aandacht en verwachting, en de hersenprocessen die dit alles veroorzaken. Onze benadering richt zich op macroscopische aspecten van hersendynamiek, zoals lopende golfactiviteit; structurele en functionele connectiviteitsnetwerken en oogbewegingsgerelateerde hersenactiviteit. We gebruiken voornamelijk EEG-registratie, maar ook ...
Dynamiek in de Typen-theorie: een logisch kader voor collectieve kennis en informatieverwerking Universiteit Gent
Er zal gebruik worden gemaakt van een modaal constructief logisch kader om de relatie tussen informatie en kennis te modelleren in redeneerprocessen van de vorm: op voorwarde dat de informatiegegevens x,y,z geverifieerd zijn, beschikt de groep actoren A over de verantwoorde kennis K. Dergelijke redeneervormen treft men impliciet aan in een aantal alledaagse situaties die de basis vormen van intelligente interacties en collectieve ...
Computationele neuropsychologie 2.0: Een "diep leren" verklaring voor het patroon van deficits in visuele herkenning na hersenbeschadiging KU Leuven
Plaatselijke hersenbeschadiging kan resulteren in specifieke mentaleuitdagingen, waaronder problemen met visuele herkenning. Het isonduidelijk waarom bepaalde deficits en combinaties van deficitsvoorkomen. Recente evoluties in de humane neurowetenschap,waaronder eigen werk, hebben de complexiteit van hetonderliggende neuraal substraat aangetoond, en modellen zoalsdiepe neurale netwerken (DNNs) gaven ons een computationeelbegrip van de ...
Toelatingsexamen arts en tandarts: aanleveren van het examengedeelte "casus" voor de twee examenmomenten van 2010 Universiteit Gent
Dit project behelst de productie van de examenvragen van de U+201CcasusU+201D voor het examengedeelte Informatieverwerving- en verwerking van het Toelatingsexamen Arts en Tandarts 2010. Deze casus omvat een stilleestekst en een gesprek met een patiënt. Tijdens en na de effectieve afname van de examens wordt een eerste evaluatie van de verrichtingen doorgevoerd.