Projecten
Bevorderen van betrokkenheid bij digitale interventies voor fysieke activiteit: een test van de effectiviteit van online sociale interactie en gamification Universiteit Gent
Gezonde volwassenen van 18 tot en met 64 jaar zouden minstens 150 minuten matige intensiteit lichamelijke activiteit (PA) per week moeten doen. In Vlaanderen voldoet een aanzienlijk deel van de bevolking niet aan deze eis. Dit brengt een aanzienlijk deel van de bevolking het risico van levensstijl gerelateerde gezondheid
voorwaarden. Interventies gericht op sedentair gedrag proberen mensen ertoe aan te zetten meer fysiek actief te zijn ...
Ontwikkeling en effectevaluatie van innovatieve methodes voor het verbeteren van veilig en eco-vriendelijk rijgedrag door middel van gamification bij truckchauffeurs in Ethiopid Universiteit Hasselt
Sensor-gebaseerd Platform voor het Accuraat en in de eigen Leefomgeving monitoren van Kine(ma)tica binnen een E-gezondheid applicatie (SPARKLE). KU Leuven
DUGA: DURF GAMEN (TRAININGS APP) OP WEG NAAR AUTONOMIE Universiteit Gent
Current status: DUGA is een educatieve quiz app, die door spelers gespeeld wordt op de smartphone, voornamelijk buiten de les, met gamification elementen en onmiddellijke feedback voor de speler. Versie 1.10 is afgewerkt en wordt sinds 2019 gebruikt binnen de UGent-omgeving, met koppeling aan de UGent online-leeromgeving (UFORA) en het UGent authorisatiesysteem (CAS). Zowel de back-end (creatie van vragen), als de front-end (speelse web app ...