< Terug naar vorige pagina

Project

Onderwijs, democratie en de erfenis van conflicten: vooruitzichten en uitdagingen van geschiedenis en burgereducatie in Indonesië

Landen die uit een conflict komen, worden vaak gekenmerkt door diepe etnische en / of religieuze verdeeldheid. Terwijl de laatste jaren steeds meer onderzoek zich richtte op de rol van onderwijs bij het overwinnen van deze maatschappelijke verdeeldheid, blijft de vraag of, wanneer en hoe om te gaan met de nalatenschappen van een land en geschiedenis van conflicten binnen het onderwijssysteem. Om deze belangrijke academische en beleidsleemte te verhelpen, is het huidige project gericht op het onderzoeken en analyseren van hoe Indonesië omgaat met de erfenissen van conflicten en geweld in zijn onderwijssysteem, en in welke mate het onderwijssysteem wordt gebruikt ter bevordering van burger- en / of emocratische houding onder jongeren. Indonesië is een academisch intrigerend en potentieel verlichtend land om dit type onderzoek uit te voeren, omdat het in de recente geschiedenis is geconfronteerd met een reeks gewelddadige lokale conflicten, waardoor een vergelijkende analyse in het hele land mogelijk is die het algemene onderwijssysteem constant houdt, terwijl ze belangrijke contextuele variatie op lokaal niveau bieden.

Datum:1 jan 2018  →  Heden
Trefwoorden:Civic education, Indonesia
Disciplines:Economische ontwikkeling, innovatie, technologische verandering en groei, Antropologie