< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Arnim Langer
- Disciplines:Andere economie en bedrijfskunde, Burgerschap, immigratie en politieke ongelijkheid, Internationale en vergelijkende politiek, Multilevel governance, Nationale politiek, Politiek gedrag, Politieke organisaties en instellingen, Politieke theorie en methodologie, Openbaar bestuur, Andere politieke wetenschappen
Affiliaties
- Centrum voor Europese Studies (Onderzoeksinstituut)
Verantwoordelijke
Vanaf1 feb 2024 → Heden - Centrum voor Vredesonderzoek en Ontwikkeling (Onderzoeksinstituut)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2011 → Heden - Leuvense Internationale en Europese Studies (LINES) (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 jan 2001 → Heden
Projecten
1 - 10 of 21
- Wie Zijn de Slechteriken? Ontrafelen van de Definitie van en het Discours over Terrorisme Bij Politici en Burgers in België en NoorwegenVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- En wat met ons dan? - Een onderzoek naar de attitudes van dominante kastengroepen jegens redistributie, wie er baat bij zou hebben en hoe het uitgevoerd moet worden.Vanaf22 feb 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Wie wil er delen? Een analyse van percepties van horizontale ongelijkheden en attitudes ten aanzien van horizontale herverdeling in India en Zuid-AfrikaVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Een gekleurde bril? Het ontwarren van percepties en attitudes ten aanzien van horizontale herverdeling in Kenia en NigeriaVanaf15 sep 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een gekleurde bril? Het ontwarren van percepties en attitudes ten aanzien van horizontale herverdeling in Kenia en NigeriaVanaf1 jan 2020 → 31 dec 2023Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Problematiserend voordeel: voorrecht, ongelijkheid en blanke identiteit in postkoloniaal Zuid-AfrikaVanaf9 okt 2019 → 18 nov 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderwijsdemocratie en de erfenis van conflicten: vooruitzichten en uitdagingen voor geschiedenis en burgereducatie in IndonesiëVanaf6 jun 2018 → 6 jun 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderwijs, democratie en de erfenis van conflicten: vooruitzichten en uitdagingen van geschiedenis en burgereducatie in IndonesiëVanaf1 jan 2018 → 31 aug 2022Financiering: VLIR-UOS TEAM
- A Nation Divided? Beoordeling en analyse van sociale cohesie in Zuid-AfrikaVanaf30 nov 2017 → 30 nov 2021Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Verbetering van de verantwoorde en duurzame uitbreiding van het ecosysteem van wetenschapswinkels in EuropaVanaf1 sep 2017 → 29 feb 2020Financiering: H2020-EU.5. - Wetenschap met en voor de gemeenschap
Publicaties
1 - 10 van 88
- Who Deserves To Be Supported? Analysing Attitudes Towards Horizontal Redistribution in Nigeria(2024)
Auteurs: Arnim Langer
Pagina's: 1 - 19 - Memory mobilization and Postconflict Stability in Côte D’ivoire: Analysing the transmission of conflict narratives among Ivoirian Youth(2023)
Auteurs: Line Kuppens, Arnim Langer
- Managing Diversity in Nigeria’s Fourth Republic National Assembly: Integrated Parties versus Ethno-Regional Balancing(2023)
Auteurs: Arnim Langer
- "The Country Is on One Leg": An Analysis of Secondary Educated Youths' Perceptions of the Risks, Challenges, and Opportunities of the Peacebuilding Process in Cote d'Ivoire(2023)
Auteurs: Line Kuppens, Arnim Langer
Pagina's: 745 - 776 - The political lives of ex-militant leaders in Nigeria's Niger Delta(2023)
Auteurs: Arnim Langer
Pagina's: 219 - 236 - What drives attitudes towards the reintegration of former fighters? Insights from a conjoint experiment in Nigeria(2023)
Auteurs: Amélie Godefroidt, Arnim Langer
Pagina's: 410 - 427 - The role of secondary school teachers in shaping a political culture of ethnicity and ethnic favouritism: the case of Kenya(2023)
Auteurs: Line Kuppens, Arnim Langer
Pagina's: 547 - 569 - How Events Enter (or not) Data Sets: The Pitfalls and Guidelines of Using Newspapers in the Study of Conflict(2022)
Auteurs: Leila Demarest, Arnim Langer
Pagina's: 1 - 35 - Unity Over Diversity. A Multi-cultural Education Perspective on Ethnicity, Social Cohesion and Secondary School Education in Kenya(2021)
Auteurs: Sulley Ibrahim, Arnim Langer
- Implementation of Local Content Policies in Africa: An analysis of Uganda's Oil and Gas local content policy(2021)
Auteurs: Julius Byaruhanga, Arnim Langer