< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Iris Vermeir
- Trefwoorden:Gedragsinterventies, Duurzame consumptie, Consumentengedrag, Gezonde consumptie
- Disciplines:Consumentengedrag, Marketingcommunicatie, Milieupsychologie, Consumentenpsychologie
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → Heden - Vakgroep Marketing (Departement)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2018 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2018 - Vakgroep Publieke Governance, Management en Financiën (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → 30 sep 2014 - Vakgroep Landbouweconomie (Departement)
Lid
Vanaf15 sep 2003 → 31 jul 2004 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 1998 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 7 of 7
- Nutri-Score: of, waarom, hoe en voor wie dit voedingslabel werkt.Vanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Eens duurzaam, altijd duurzaam? Duurzaam spillover gedrag: effecten van het bewust en onbewust nastreven van milieudoelen en het belang van het milieudoel.Vanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Het effect van presentatie perspectieven in voedselfoto’s op (on)gezonde voedselconsumptieVanaf1 okt 2019 → 30 sep 2023Financiering: BOF - doctorale mandaten
- De sleutelrol van kinderen in duurzame voedingsconsumptie van gezinnen. Onderzoek naar de invloed van in-store marketinginterventies gericht naar kinderen op de kennis, attitudes en keuzes voor duurzame voeding van kinderen en hun ouders.Vanaf1 jan 2019 → 31 aug 2021Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- De invloed van productassortiment op de (on)gezonde boodschappenkeuzes van de consumentVanaf1 okt 2017 → 30 sep 2023Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Approach en loss aversion: Effecten van cognitieve beschermende heuristieken in publieke gezondheidscampagnesVanaf1 okt 2017 → 30 sep 2021Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- De invloed van onzekerheid op pre- en post-beslissingsprocessenVanaf12 okt 2009 → 31 jan 2014Financiering: HO - Projectmatig onderzoek
Publicaties
1 - 10 van 78
- How a health goal activation drives the Nutri-Score effect(2024)
Auteurs: Eva Heeremans, Maggie Geuens, Iris Vermeir
- Eating out of paper versus plastic : the effect of packaging material on consumption(2023)
Auteurs: Joyce De Temmerman, Iris Vermeir, Hendrik Slabbinck
- The wrap-less revolution : consumer segmentation by facilitators of and barriers to package-free shopping(2023)
Auteurs: Joyce De Temmerman, Hendrik Slabbinck, Iris Vermeir
- How online grocery shopping drives private label food purchases(2023)
Auteurs: Julie Verstraeten, Eva Heeremans, Maggie Geuens, Iris Vermeir
- Putting spatial product presentation cues on the map : review and research directions(2023)
Auteurs: Gudrun Roose, Iris Vermeir
- The full package of package-free retail environments : a mixed methods study on multiple stakeholder perspectives of package-free shopping(2023)
Auteurs: Joyce De Temmerman, Hendrik Slabbinck, Iris Vermeir
Pagina's: 404 - 417 - What a mess! The effect of messiness in food pictures on unhealthy food choices(2023)
Auteurs: Eva Meersseman, Maggie Geuens, Iris Vermeir
- Food writings in a postmodern society : a discourse analysis of influencer and celebrity chef cookbooks in Belgium(2023)
Auteurs: Viktor Proesmans, Iris Vermeir, Nelleke Teughels, Maggie Geuens
- Food media and dietary behavior in a Belgian adult sample : how obtaining information from food media sources associates with dietary behavior(2022)
Auteurs: Viktor Proesmans, Iris Vermeir, Charlotte de Backer, Maggie Geuens
- How to reduce agri-environmental impacts on ecosystem services : the role of nudging techniques to increase purchase of plant-based meat substitutes(2022)
Auteurs: Nicky Coucke, Iris Vermeir, Hendrik Slabbinck, Maggie Geuens, Ziad Choueiki