Projecten
Geïntegreerd ontwerp en gezamenlijke optimalisatie van openbaar en vraaggestuurd vervoer KU Leuven
Een stijgend bevolkingsaantal gaat samen met meer privé-autogebruik en fileproblematiek. Om steden leefbaar te houden, is het niet meer dan logisch om burgers te voorzien van hoogwaardig openbaar vervoer. Om tegemoet te komen aan de verspreide vraag naar transport, zijn geïntegreerde openbaar vervoersystemen nodig. Deze systemen zijn een combinatie van busvervoer op aanvraag met vaste openbaar vervoersystemen. Hoewel het onderzoek naar deze ...
SMART-PT: Slim adaptief openbaar vervoer Universiteit Hasselt
Het busvervoer van de toekomst: algoritmes voor volledig vraaggedreven openbaar vervoer Universiteit Antwerpen
Van goedkoop naar voor niets: een analyse van de economische, operationele, sociaal-ruimtelijke en politieke dynamieken van gratis openbaar vervoer Vrije Universiteit Brussel
de gebruikers van openbaarvervoersystemen (FFPT). Hoewel FFPT
vandaag in Europa een gevestigde praktijk is, blijft het een
grotendeels controversiële en onvoldoende onderzochte maatregel.
De belangrijkste doelstelling van het project is daarom om zowel
vervoersgerelateerde (economische, operationele) als stedelijke
(sociale, ...
Van goedkoop naar voor niets: een analyse van de economische, operationele, sociaal-ruimtelijke en politieke dynamieken van gratis openbaar vervoer Vrije Universiteit Brussel
Planning van vraaggestuurde bussen: naar een performanter openbaar vervoer. Universiteit Antwerpen
Optimalisatie binnen openbaar vervoer of logistiek. KU Leuven
Maximalisatie van gebruikersvoordelen door veranderingen in onvolledige netwerken
Elke dag worden de voertuigen van een vervoersbedrijf ingeroosterd om grote hoeveelheden pakketten te bezorgen of op de halen bij de klanten. Aangezien niet alle klanten elke dag een order plaatsen,moet per dag slechts een selectie klanten uit het klantenbestand bezocht worden. Dit leidt tot complexe planningsproblemen voor de steeds veranderende groep ...
LivingLAPT: toekomstig geschikt LIVING Lab voor autonoom openbaar vervoer 2023 Universiteit Gent
Steden hebben hulp nodig om de uitstoot te verminderen, de veiligheid en mobiliteit van fietsers en voetgangers te garanderen en de levenskwaliteit van burgers te verbeteren. Autonome buspendels kunnen een doorbraak betekenen voor steden om veel van deze uitdagingen aan te gaan. Bij de huidige oplossingen ontbreekt het echter aan een gecoördineerd regelgevend veiligheidskader tussen Europese steden. Een laag vertrouwen van het publiek en de ...
HET ONTDEKKEN VAN HET POTENTIEEL VAN OPENBAAR VERVOER IN EUROPA KU Leuven
UPPER aims at spearheading a Public Transport revolution that will strengthen the role of PT as the flagship of sustainability and innovation of mobility in cities, leading the transition towards a zero emission mobility which will become the cornerstone of climate neutrality by 2030, in line with the goal of Cities Mission and the priorities of the Green Deal. UPPER will put the Public Transport at the centre of the mobility ecosystem and ...