Publicaties
Gekozen filters:
Gekozen filters:
La gramática, la semántica y la pragmática de la evidencialidad. Apuntes teóricos y metodológicos KU Leuven
Terminografia grammaticale, uso di corpus, riflessione metodologica: La terminologia grammaticale nelle prime grammatiche d'italiano nei Paesi Bassi KU Leuven
Terminological and terminographical study of Italian grammars published in the Low Countries
Grammatik: wissenschaftlich und didaktisch: Überlegungen zu einer neuen deutschen Grammatik für den akademischen Unterricht mit Ausgangssprache Niederländisch Universiteit Gent
Typology of grammatical relations : explanations in the typology of grammatical relations and alignment systems Universiteit Gent
The languages of the world are very similar in their function to facilitate basic human needs for self-expression and communication. In order to do this, languages typically assign properties, in the form of predicates, to entities or concepts, expressed in language as arguments of these predicates. Verbal predicates can vary in valency, being able to have up to three core arguments attached to them. In order to overtly distinguish these ...
Oekraïense grammatica voor Nederlandstaligen KU Leuven
-De eerste beschrijvende Oekraïense grammatica voor het Nederlandse taalgebied -Exhaustieve beschrijving van de grammaticale regels per woordgroep -Cascadestructuur gaande van de algemene regel tot de uitzonderingen -Zowel de vorming als het gebruik van de grammaticale regels worden uitgebreid besproken -Geïllustreerd door talloze voorbeeldzinnen uit de Oekraïense media
Luisteren als leer-kracht. Een quasi-experimenteel onderzoek naar de effectiviteit van het onderwijzen van Hongaarse grammatica aan beginnende volwassen leerders. KU Leuven
When choosing a teaching method, foreign language teachers should not only take into account their learners and the intended results, but also the specific features of the target language. Ideally, focus on meaning and focus on form should both be given attention. Nowadays, these are no longer considered antipodes, but rather complementary ingredients of an approach to language education. With adult learners teachers need to consider a careful ...
Een verbrokkelende grammatica? Over de ‘nadelen’ van de constructiegrammatica volgens Van de Velde en Van der Horst Universiteit Gent
In deze repliek ga ik kort in op de drie ‘nadelen’ van de constructiegrammatica die door Van de Velde en Van der Horst kort worden geschetst, nl. dat de benadering geen falsifieerbare beperkingen oplegt aan wat als een constructie mag gelden, dat het voorgestelde grammaticale model weinig spaarzaam is, en dat er in het constructiegrammaticale onderzoek een nogal eenzijdige interesse is voor lexicale halffabricaten. Ik voer aan dat de ...
Una gramática al mes: La gramática del español de John Henley (1719), cabeza de serie KU Leuven
A study of the Spanish grammar (1719) contained in John Henley's series of grammars of classical and modern languages (the Spanish grammar appeared as the first of the series)