Organisaties
Vakgroep Data-analyse en wiskundige modellering Universiteit Gent
Belgian Online Probability Panel Vrije Universiteit Brussel
Het Belgian Online Probability Panel (BOPP) is een geavanceerde data-infrastructuur waarvan alle Belgische universiteiten gezamenlijk eigenaar zijn en die bedoeld is om interdisciplinair onderzoek in gedrags- en sociale wetenschappen te stimuleren en te integreren. Het panel bestaat uit 4.000 Belgische burgers (16j+), willekeurig geselecteerd uit het Rijksregister. De respondenten ontvangen regelmatig korte online enquêtes. Respondenten ...
Centrum voor Sociologisch Onderzoek (OE) KU Leuven
De voornaamste onderzoeksonderwerpen binnen het Centrum voor Sociologisch Onderzoek zijn: werk, organisatie, familie, historische demografie, populatie, gezondheidszorg, sociaal beleid, sociologische theorie, culturele studies, kunst, onderwijs, onderzoeksmethodologie en onderzoek naar politiek opinie
Dynamische Systemen, Signaalverwerking en Gegevensanalyse (STADIUS) KU Leuven
Het 'Stadius Center for Dynamical Systems, Signal Processing, and Data Analytics (STADIUS)' verricht academisch onderzoek met een klemtoon op zogenaamde 'mathematical engineering', waarbij wiskundige technieken aangewend worden uit de numerieke lineaire en multi-lineaire algebra, statistiek en optimalisatie, voor toepassingen van dynamische systemen en regeltechniek, signaalverwerking, gegevensmodellering en -analyse.
STADIUS heeft een ...
Faculteit Bio-ingenieurswetenschappen Universiteit Gent
Faculteit Psychologie en Pedagogische wetenschappen Universiteit Gent
Instituut voor Mobiliteit Universiteit Hasselt
Iot & data driven solutions VIVES
Landbouw en Maatschappij Instituut voor Landbouw-, Visserij- en Voedingsonderzoek
Met een socio-economische bril kijkt deze eenheid naar de duurzame ontwikkeling van / agrarische en visserijbedrijven en (deel)sectoren / naar het platteland. Hier zitten de experts inzake schokvastheid van systemen, meting en procesbegeleiding van/naar duurzaamheid en competitiviteit, strategische ontwikkeling en besluitvorming, participatieve leerprocessen, ruimtelijke kenmerken en planning, perceptiestudies.