< Terug naar vorige pagina

Project

Scheikunde en chemisch-technische concepten voor kinderen

Er wordt onderzocht hoe fundamentele concepten en mechanismen voor chemisch ontwerpen intuïtief kunnen worden gebruikt (en dus begrepen) door een spel te spelen. Een eerste focus ligt op materiaaleigenschappen en fundamentele chemische reacties. Er wordt onderzocht hoe basale chemische eigenschappen (bijvoorbeeld hardheid of zure / basische aard van materialen) systematisch kunnen worden gerepresenteerd en herkend door de speler, zodat deze eigenschappen later kunnen worden gebruikt voor een onbekend materiaal. Een tweede focus ligt op het selecteren van het meest geschikte concept(en) van chemical engineering (bijv. spontaniteit van reacties of het beïnvloeden van het chemisch evenwicht) om te integreren in het spel met geschiktheid gerelateerd aan ervaringen uit het echte leven.

Datum:14 mrt 2019 →  Heden
Trefwoorden:Chemical concepts, Primary School, Early Secondary School, Educational Games, Innovative Education
Disciplines:Curriculum en pedagogiek van wetenschappen, technologie en ingenieurswetenschappen , Curriculum en pedagogische theorie en ontwikkeling, Andere (bio)chemische ingenieurswetenschappen niet elders geclassificeerd, Andere chemie niet elders geclassificeerd
Project type:PhD project