< Terug naar vorige pagina

Project

Klanten co-creatie tijdens het innovatieproces: de structuur en impact van virtuale sociale netwerken.

Consumenten hebben in onze huidige internetmaatschappij toegang tot een overvloed aan informatie die bovendien eenvoudig uitgewisseld kan worden door toegang tot virtuele netwerken. Dit heeft ertoe geleid dat consumenten niet langer passieve ontvangers van producten en diensten zijn, maar actieve spelers in het creƫren van waarde door klanten co-creatie. Ondanks verscheidene oproepen van onderzoekers en instituten blijft onderzoek betreffende de aard en de integratiemechanismen omtrent klanten co-creatie schaars. Deze studie adresseert deze kloof door onderzoek naar de structuur van online sociale netwerken, waarbij wordt gefocust op kennis co-creatie door klanten en het effect ervan op word-of-mouth (WOM) en de gebruiksintentie van producten en diensten.
Datum:1 jan 2012 →  31 dec 2015
Trefwoorden:KLANT CO-ONTWERP, SOCIALE NETWERKEN
Disciplines:Toegepaste economie, Economische geschiedenis, Macro-economie en monetaire economie, Micro-economie, Toerisme