< Terug naar vorige pagina

Project

COST TU1105 # NVH analyse technieken voor het ontwerp en optimalisatie van hybride en elektrische voertuigen

De socio-economische queeste naar de ontwikkeling van transport met een lagere CO2-uitstoot is een algemene doelstelling van de EU en een essentieel ingrediƫnt voor het concurrentievermogen van de gehele Europese transportindustrie. Het leidt tot een toegenomen focus op alternatieve energiesystemen, zoals elektrische en hybride aandrijvingen. Om concurrentieel te zijn, moeten deze voertuigen zowel in het voertuig als buiten het voertuig acceptabele geluids-, trillings- en hardheid (NVH) niveaus hebben om geen al te grote problemen te veroorzaken met betrekking tot de veiligheid van zwakke weggebruikers zoals tweewielers en voetgangers . Het grootste deel van de verzamelde kennis met betrekking tot het NVH ontwerp en zijn problemen en oplossingen heeft zich geconcentreerd op voertuigen met een interne verbrandingsmotor, en dus zullen er nieuwe analysetechnieken moeten worden ontwikkeld voor voertuigen met deze nieuwe aandrijvingen. Naast de beperkte kennis over elektrische en hybride voertuigen, is deze verspreid over heel Europa. Het doel van deze COST actie is het samenbrengen van NVH-experts uit de voertuigindustrie en gerenommeerde onderzoeksgroepen in de accumulatie, ontwikkeling en verspreiding van dergelijke nieuwe technieken. Het kader van COST biedt de unieke gelegenheid om ervaren academici en beginnende onderzoekers, Europese autoriteiten van de vervoerregelgeving, onafhankelijke adviseurs, ervaren vertegenwoordigers van de industrie en transportverenigingen bij elkaar te brengen.
Datum:11 apr 2012 →  10 apr 2016
Trefwoorden:Electric and hybrid vehicles, Vehicle design, Vehicle and pedestrian safety Vibration, Sound and vibration
Disciplines:Metallurgie