< Terug naar vorige pagina

Onderzoeker

Katrien Struyven

  • Onderzoeksdoeleinden:
    • Katrien Struyven is als hoofddocent verbonden aan de Vakgroep Educatiewetenschappen (EDWE). Ze heeft een onderwijsopdracht in de Master Agogische Wetenschappen and Master in Educational Sciences. Haar onderzoek betreft binnenklasdifferentiatie, activerende werkvormen (probleemtaken, casussen, spel, peer tutoring, ...) en nieuwe(re) vormen van evaluatie (portfolio, peer assessment, peer feedback, ...), waarbij didactische technieken worden ingezet om het leren van studenten te maximaliseren. 
  • Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek
  • Disciplines:Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Curriculum en pedagogische theorie en ontwikkeling, Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, Lerarenopleiding
  • Gebruikers van onderzoeksexpertise:
    • Katrien Struyven is als hoofddocent verbonden aan de Vakgroep Educatiewetenschappen (EDWE). Ze heeft een onderwijsopdracht in de Master Agogische Wetenschappen and Master in Educational Sciences. Haar onderzoek betreft binnenklasdifferentiatie, activerende werkvormen (probleemtaken, casussen, spel, peer tutoring, ...) en nieuwe(re) vormen van evaluatie (portfolio, peer assessment, peer feedback, ...), waarbij didactische technieken worden ingezet om het leren van studenten te maximaliseren.