Onderzoeker
Bram De Wever
- Trefwoorden:Computer Ondersteund Samenwerkend Leren (CSCL), Technology Ondersteund Leren (TEL), Asynchrone Discussie Groepen
- Disciplines:Educatieve technologie, Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Onderwijskunde op microniveau, Volwassenenonderwijs, Beroepsonderwijs, beroepsopleiding en levenslang leren, Permanente educatie en levenslang leren, Hoger onderwijs, Informeel leren
Affiliaties
- Raad van Bestuur/Bestuurscollege (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → Heden - Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2002 → Heden
Projecten
1 - 10 of 16
- Programma voor de internationale beoordeling van de competenties van Vlaamse volwassenen (PIAAC) - Werkjaar 2023Vanaf1 jan 2023 → 31 dec 2023Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Verbinding verbreken om verbinding te maken: naar een gezondere relatie met digitale technologieën in werk-, school- en gezinscontextenVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Programma voor de internationale beoordeling van de competenties van Vlaamse volwassenen (PIAAC) - Werkjaar 2022Vanaf1 jan 2022 → 31 dec 2022Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- E-course meertaligheid en lerenVanaf15 okt 2021 → 14 okt 2022Financiering: ESF
- Programma voor de internationale beoordeling van de competenties van Vlaamse volwassenen (PIAAC) - Werkjaar 2021Vanaf1 jan 2021 → 31 dec 2021Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Programma voor de internationale beoordeling van de competenties van Vlaamse volwassenen (PIAAC) - Werkjaar 2020Vanaf1 jan 2020 → 31 dec 2020Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- University of Toronto - UGent PartnershapVanaf1 nov 2019 → HedenFinanciering: BOF - mobiliteit
- Het bestuderen van de impact van conversationele en cognitief strategische ondersteuning ter bevordering van het argumentatief schrijven van leerlingen uit het secundair onderwijs: Experimentele studies in authentieke klassenVanaf1 jan 2019 → 31 dec 2022Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Een integratief raamwerk voor de adoptie van onderzoekend leren door geschiedenisleraren: Verklaren van huidige adoptie en in kaart brengen van korte- en lange-termijneffecten van training met bijkomende steun tijdens implementatieVanaf1 okt 2018 → 30 sep 2021Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Programma voor de internationale beoordeling van de competenties van Vlaamse volwassenen (PIAAC) - Werkjaar 2019Vanaf1 okt 2018 → 31 dec 2019Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
Publicaties
1 - 10 van 150
- Unknown is not chosen : university student voices on group formation for collaborative writing(2024)
Auteurs: Karen Putzeys, Hilde Van Keer, Bram De Wever, Katarina Maksimovic
- Psychosocial barriers to adult learning and the role of prior learning experiences : a comparison based on educational level(2024)
Auteurs: Lisse Van Nieuwenhove, Bram De Wever
Pagina's: 62 - 87 - Reproducing predictive learning analytics in CS1 : toward generalizable and explainable models for enhancing student retention(2024)
Auteurs: Denis Zhidkikh, Ville Heilala, Charlotte Van Petegem, Peter Dawyndt, Miitta Järvinen, Sami Viitanen, Bram De Wever, Bart Mesuere, Vesa Lappalainen, Lauri Kettunen, et al.
- Argumentation in collaboration : the impact of explicit instruction and collaborative writing on secondary school students' argumentative writing(2024)
Auteurs: Yana Landrieu, Fien De Smedt, Hilde Van Keer, Bram De Wever
Pagina's: 1407 - 1434 - Providing feedback during the online phase of a flipped classroom design : fostering sustainable learning performance while considering study time management(2024)
Auteurs: Thi Ngoc Thuy Thai, Bram De Wever, Martin Valcke
- Inside the black box of student interaction in collaborative source-based writing : the development of a coding scheme(2023)
Auteurs: Karen Putzeys, Bram De Wever, Crina Damșa, Marcela Borge, Elizabeth Koh, Marcelo Worsley
Pagina's: 380 - 381 - 'Pick a partner!' : a qualitative study on university students’ motives to choose a specific partner for collaboration(2023)
Auteurs: Karen Putzeys, Bram De Wever, Crina Damșa, Marcela Borge, Elizabeth Koh, Marcelo Worsley
Pagina's: 376 - 377 - Opening the black box of students' argumentative writing processes(2023)
Auteurs: Fien De Smedt, Nina Vandermeulen, Yana Landrieu, Bram De Wever, Hilde Van Keer
Pagina's: 169 - 169 - Relating implicit beliefs, achievement goals, self-efficacy, motives, and writing performance(2023)
Auteurs: Fien De Smedt, Yana Landrieu, Bram De Wever, Hilde Van Keer
Pagina's: 203 - 204 - Feedback : an important key in the online environment of a flipped classroom setting(2023)
Auteurs: Thi Ngoc Thuy Thai, Bram De Wever, Martin Valcke
Pagina's: 924 - 937