< Terug naar vorige pagina

Project

De rol van kwaliteit van leven bij meisjes in detentie in het verklaren van delinquentie in de ontluikende volwassenheid

Het is niet goed begrepen waarom sommige aangehouden vrouwelijke adolescenten zich te onthouden van beledigende, terwijl anderen dat niet doen. De meerderheid van de prospectieve studies met deze vrouwtjes kiezen voor een risk management (in plaats van een gebaseerd op sterkte-empowerment) perspectief, waardoor het risico om cruciale sleutels kijken uit naar rehabilitatie vrouwen te ondersteunen. Het huidige onderzoek neemt een belangrijke volgende stap in de richting van een sterke basis van empowerment perspectief op vastgehouden vrouwelijke adolescenten door het bestuderen van hun kwaliteit van leven (KvL) naar beledigende uitkomsten verklaren in de jongvolwassenheid, met een beroep op de sterke basis Good Lives Model (GLM) van de dader rehabilitatie. De studie bestaat uit een gemengde methode, op lange termijn prospectieve opzet in een monster van 147 aangehouden vrouwelijke adolescenten: het bevat een kwantitatieve en kwalitatieve follow-up meting 4 jaar na detentie (T4), voortbouwend op eerdere metingen bij de start (T0) tijdens (T1-2) en 6 maanden na detentie (T3). Wij streven ernaar om de statistieken ongeveer even goed als in diepgaand inzicht in eigen perspectief vrouwtjes aan (i) ontwikkelingservaringen invloed zijn op hun kwaliteit van leven en beledigende gedrag te produceren; (Ii) capaciteiten / obstakels en goedgekeurd (in) passende middelen in het bereiken van hun kwaliteit van leven; en (iii) (in) directe routes van de kwaliteit van leven te beledigen in de jongvolwassenheid. Dit project zal een beter begrip van KvL vrouwtjes in relatie tot toekomstig crimineel gedrag, en draagt ​​de belofte om nieuwe, empowerment van inzichten die revalidatie theorieën kunnen verbeteren.

Datum:1 jan 2017 →  31 dec 2019
Trefwoorden:delinquentie
Disciplines:Onderwijscurriculum, Gedrags- en emotionele problemen, Orthopedagogische evaluatie en diagnostiek, Orthopedagogiek en onderwijs voor specifieke onderwijsbehoeften niet elders geclassificeerd