< Terug naar vorige pagina
Project
Maatschappij, cultuur en het brein: de socioculturele basis van, formeel leren
Met het antropologisch-educatief perspectief van 'etnowiskunde' wordt onderzocht hoe autochtone procedures van leren en wereldbeeldconcepten invloed hebben op formeel denken (vooral begin wiskunde). Gekoppeld aan de cultuurgevoelige leertheorieën (Vygotsky, en vooral M. Cole) worden zo curricula en leerprocedures uitgewerkt die succes bij scholing in formeel denken (wiskunde) toelaten. Het verblijf van prof. Sal REstivo (REnnselaer Pol., NY) als eminent onderzoeker, zal samenwerking voor een gezamenlijke boekpublicatie finaliseren.
Datum:1 jan 2012 → 31 dec 2012
Trefwoorden:leren, etnowiskunde, cultuur
Disciplines:Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Antropologie