< Terug naar vorige pagina

Project

Een exploratie van de artistiek-technische mogelijkheden van VR als animatie-productietool.

Mijn onderzoek zal zich richten tot de volgende vragen: - Hoe kan VR gebruikt worden om de productie-pipeline van animatiefilm te faciliteren en het creatieve proces te stimuleren? - Hoe kan het gebruik van VR in het animatie-productieproces, nieuwe vormen van esthetiek en stilering creëren? - Hoe kan het gebruik van VR in het animatie-productieproces, bijdragen aan de creatie van een hybride vorm van artistieke (animatie) expressie? Het centrale idee van deze drie onderzoeksvragen, tevens de rode draad doorheen mijn werk, is de zoektocht naar hoe we de grenzen van het medium animatiefilm kunnen opentrekken. Meerbepaald de esthetiek die voortvloeit uit de dialoog tussen enerzijds het analoge, digitale, virtuele, dus het artificiële en anderzijds het warme, tastbare, getextureerde, aldus het organische.

Datum:15 sep 2020 →  Heden
Trefwoorden:virtual reality, animation, animatiefilm, esthetiek, analoog, digitaal
Disciplines:Animatiefilm
Project type:PhD project