< Terug naar vorige pagina

Project

Vooronderzoek thuistaal in onderwijs van allochtone kinderen (deel 2)

In het kader van het project Thuistaal in onderwijs wordt een nulmeting uitgevoerd bij alle leerlingen in de tweede en derde kleuterklassen van de deelnemende scholen, alsook bij een controlegroep van leerlingen getrokken uit een aantal vergelijkbare scholen. De meting behelst toetsing van taalvaardigheid, meer bepaald begrippen (Nederlands en Turks) en metalinguïstisch bewustzijn (ontluikende geletterdheid).

Datum:3 jul 2008 →  30 nov 2008
Trefwoorden:meertaligheid, metalinguïstisch bewustzijn, evaluatieonderzoek, allochtonen, taalvaardigheid, nulmeting, Turks, thuistaal, nederlands, onderwijs, kleuters, beginnende geletterdheid
Disciplines:Andere linguïstiek en literatuurwetenschappen, Theorie en methodologie van de linguïstiek, Specialistische studies in het onderwijs, Onderwijssystemen, Onderwijscurriculum, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Linguïstiek