< Terug naar vorige pagina

Project

Het effect van politieke donaties door bedrijven op de verdeling van publieke fondsen.

Een substantiƫle literatuur in politieke economie en politicologie suggereert dat de donaties van bedrijven of campagnebijdragen aan politieke partijen mogelijk in verband kunnen worden gebracht met politieke favoritisme bij overheidsbeslissingen. Dit project innoveert in deze literatuur door (1) een unieke en zeer gedetailleerde dataset uit de Tsjechische Republiek te gebruiken en (2) door zich te concentreren op de relatie tussen de politieke giften van bedrijven en hun vermogen om contracten voor overheidsopdrachten te sluiten.

Datum:1 jan 2018 →  31 dec 2021
Trefwoorden:Procurement contract allocations, Donations
Disciplines:Andere economie en bedrijfskunde, Burgerschap, immigratie en politieke ongelijkheid, Internationale en vergelijkende politiek, Multilevel governance, Nationale politiek, Politiek gedrag, Politieke organisaties en instellingen, Politieke theorie en methodologie, Openbaar bestuur, Andere politieke wetenschappen