< Terug naar vorige pagina

Project

De interface tussen geheugen en taal in meertaligheid

Een groot deel van de wereldbevolking beheerst meer dan een taal, maar over de verwerking van een tweede taal en over de relatie tussen taal en geheugen blijven nog veel vragen onbeantwoord: bijvoorbeeld, wat maakt het begrijpen van een tweede taal nu juist zo moeilijk? Een multidisciplinair team van taalpsychologen en onderwijskundigen onderzoekt deze vragen in experimenteel onderzoek.

Datum:1 jan 2013 →  31 okt 2018
Trefwoorden:advance organizers, taalbegrip, onderwijskundige interventies, taalproductie, tweetaligheid, onderwijs, geheugen
Disciplines:Onderwijscurriculum, Toegepaste psychologie, Menselijke experimentele psychologie, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Algemene psychologie, Specialistische studies in het onderwijs, Onderwijssystemen, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijskunde, Experimentele psychologie met dieren en vergelijkende psychologie, Biologische en fysiologische psychologie