< Back to previous page
Researcher
Mieke Goos
- Disciplines:Educational and school psychology, Primary education
Affiliations
- Educational Effectiveness and Evaluation (Research group)
Member
From1 Aug 2011 → 30 Jun 2023 - Education and Training (Research unit)
Member
From1 Aug 2010 → 31 Jul 2011
Publications
1 - 10 of 22
- Effectiveness of grade retention: A systematic review and meta-analysis(2021)
Authors: Mieke Goos
Pages: 1 - 42 - Mind the gap! Perceptions of teachers, principals and teacher educators regarding the primary-secondary school transition in Flanders(2017)
Authors: Mieke Goos
Pages: 239 - 254 - 456’s got talent!(2016)
Authors: Mieke Goos
Pages: 324 - 336 - Experiential education in kindergarten. Associations with school adjustment and the moderating role of initial achievement(2015)
Authors: Jerissa de Bilde, Tinneke Boonen, Sara Speybroeck, Bieke De Fraine, Jan Van Damme, Mieke Goos
Pages: 173 - 197 - Inequality in language achievement growth? An investigation into the impact of pupil socio-ethnic background and school socio-ethnic composition(2014)
Authors: Barbara Belfi, Mieke Goos, Jean Pierre Verhaeghe, Sarah Gielen, Bieke De Fraine, Jan Van Damme
Pages: 820 - 846 - Zittenblijven gebuisd?!? Samen op zoek naar alternatieven en een veranderaanpak op school(2014)
Authors: Mieke Goos, Goedroen Juchtmans, Machteld Vandecandelaere
Pages: 21 - 27 - Effecten van zittenblijven in het basis- en secundair onderwijs in kaart gebracht: Een systematische literatuurstudie(2013)
Authors: Mieke Goos, Barbara Belfi, Bieke De Fraine, Jan Van Damme, Patrick Onghena, Katja Petry
Pages: 17 - 30 - Effecten van zittenblijven in het basis- en secundair onderwijs in kaart gebracht: Een systematische literatuurstudie(2013)
Authors: Mieke Goos, Barbara Belfi, Bieke De Fraine, Jan Van Damme, Patrick Onghena, Katja Petry
Pages: 17 - 30 - Effecten van zittenblijven in de derde kleuterklas op de wiskundegroei: Een propensityscore-stratificatie-analyse(2013)
Authors: Machteld Vandecandelaere, Gudrun Vanlaar, Mieke Goos, Bieke De Fraine, Jan Van Damme
Pages: 58 - 73 - Grade retention. The role of the national educational policy and the effects on students' academic achievement, psychosocial functioning, and school career(2013)
Authors: Mieke Goos, Jan Van Damme, Patrick Onghena, Katja Petry
Number of pages: 192