Publications
Chosen filters:
Chosen filters:
Politicologen in het Vlaamse televisienieuws University of Antwerp
This paper studies how scientists appear as news sources in Flemish television news. The focus lies on (1) which political scientists serve as news source, (2) how they are portrayed, and (3) whether their appearances in the news differ from those of scientists from other disciplines. By means of a content analysis over a three-year period (July 2011 June 2014), the paper shows that political scientists mainly appear in the news to comment upon ...
Identificatie, mediagebruik en televisienieuws. Exploratief onderzoek bij gezinnen met Marokkaanse en Turkse voorouders in Vlaanderen KU Leuven
This study enters upon two new themes in Flemish minority research. On the one hand, it studies the news consumption among 25 Flemish families with children of at least 12 years old, of whom 12 with Moroccan and 13 with Turkish ancestors. The 102 family members in total were interviewed two times three hours at their homes. On the other hand, it explores the possibilities of using identification (Brubaker, 2004; WRR, 2007) as an alternative to ...
Midden in het nieuws? Middenveldorganisaties in het Vlaamse televisienieuws University of Antwerp
Jan met de pet of Piet met de stropdas? Actoren in het Vlaamse televisienieuws University of Antwerp
Europa in zicht? De Europese Unie in het Vlaamse televisienieuws University of Antwerp
Gekleurd beeld of zwart-wit televisie? Een onderzoek naar de representatie van etnische minderheden in het Vlaamse televisienieuws University of Antwerp
Het Vlaams televisienieuws onder de loep University of Antwerp
Franstalige politici in het Vlaamse televisienieuws: quantité négligeable? University of Antwerp
Alternatieve media, alternatieve stemmen en opinies? Een analyse van de Vlaamse alternatieve media naar externe en interne diversiteit University of Antwerp
De verschuiving van nieuwsconsumptie van traditionele mainstream kanalen als kranten, radio- en televisienieuws naar digitale platformen brengt zowel bedreigingen met zich mee als mogelijkheden voor een nieuw en meer divers nieuwsaanbod. Enerzijds zien traditionele nieuwsbedrijven zich door dalende verkoopcijfers en reclame-inkomsten gedwongen de krachten te bundelen, wat zich uit in een hogere mate van mediaconcentratie en inhoudelijke ...